מתכון טבעוני (פרווה!) לאוזני המן

רגע לפני פורים, מדור בלוגל מגיש לכם מתכון מצוין לאוזני המן: גם טבעוני, גם כשר פרווה, והכי חשוב - טעים מאוד מאוד! אז הפשילו שרוולים והביאו את ניחוח החג לבית (בלוגל)

צוות בלוגל | כיכר השבת |
מתכון פרווה מדהים לאוזני המן (צילום: פוטילה)

אני אוהבת אוזני אמן כמעט כמו את החיים עצמם, ואם הם היו זמינים בחנויות בכל ימות השנה הייתי קונה אותם לא רק בפורים. אבל מה לעשות, בישראל אוזני המן נמכרים בעיקר סביב חג הפורים, קל וחומר אם אתם מחפשים אוזני המן טבעונים.

אני טבעונית גאה, לכן כאשר חשבתי על קינוח לארוחה שהפקתי לא מזמן מיד חשבתי לחפש מתכון לאוזני המן. אני יודעת שהיום אפשר למצוא מתכונים טבעונים כמעט לכל דבר, אבל עדיין קינן בי חשש שדווקא מתכון לאוזני המן לא אמצא. חשבתי שאצטרך לעשות את ההתאמות בעצמי ואם להיות גלויה, התאמות זה לא הפורטה שלי, וזה בלשון המעטה. את המתכון האחרון שניסיתי להתאים לאורח החיים הטבעוני שלי הריחו היטב השכנים שכמעט הזמינו את השירות העירוני...

אז נכון אני לא בשלנית גדולה, ויש לי לפעמים נפילות שמפירות את השלווה השכונתית, אבל כאשר אני עוקבת בקנאות אחרי הוראות הכנה יוצאים תחת ידי מאכלים אכילים למדי, ובוודאי לא כאלו שניתן להגדירם סכנה ברורה ומידית לציבור. אוזני ההמן הטבעוניות שהכנתי למסיבה, למשל, היו לסיפור הצלחה של הארוחה.

אוזני המן טבעוניות, תנסו את זה בבית

זה לא סיפור גדול, כך הסתבר לי, ולא מדובר בתעלול מסוכן שרק מקצוענים יכולים לעשות אותו, אחרי אימונים רבים. אם אני הצלחתי גם אתם יכולים. אז הנה מתכון לאוזני המן טבעוניות, שיגרמו לכם ללקק את האצבעות.

מה להכין עבור הבצק?

2 כפות סוכר.

חצי כוס מים.

3 כפות מים רותחים.

2 כוסות קמח (לבן, לא תופח).

1 כפית אבקת אפיה.

שני שליש כוס שמן.

קצת מלח.

מה להכין עבור המלית?

חצי כפית קינמון.

150 גרם ממרח תמרים.

אבקת סוכר.

יאללה לעבודה:

מחמים מראש את התנור ל-170 מעלות לערך.

בתוך קערה מערבבים קצת מלח, את הקמח ואבקת האפייה. לאחר מכן, יוצקים לכוס 3 כפות מים רותחים ביחד עם 2 כפות סוכר, עד שהסוכר נמס לחלוטין. מחברים את הסוכר המומס לקערה עם הקמח מערבבים ומוסיפים את השמן והמים. לשים היטב את הבצק עד שהוא הופך לאחיד.

בקערית נפרדת מערבבים את הקינמון והתמרים.

בחזרה לבצק. מקמחים משטח עבודה, ועל גביו מרדדים עם מערוך את הבצק לשכבה דקה. בעזרת כוס יוצרים עיגולים מהבצק. במרכזם של העיגולים שמים את המלית. לאחר מכן, מקפלים את הבצק מ-3 כיוונים, עד שנוצר לנו משולש. מהדקים את הבצק, שלא ייפול לנו המילוי ומעבירים לתבנית עם נייר אפיה את הבצק עם המילוי בעדינות. משך האפייה, 25 דקות, תלוי בחום התנור שיש לכם.

לאחר צינון, מוסיפים אבקת סוכר וזהו, אפשר להגיש, בתאבון!

מחפשים עוד מתכון לאוזני המן? בקרו במדור האוכל של נענע-10

נכתב על ידי צוות בלוגל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר