חיים אפשטיין: "הציעו כסף לאיצטדיון כדי לבטל את הכנס שלנו"

בכיר תנועת "בני תורה" טוען כי אלמונים הציעו תשלום לאיצטדיון הארנה בירושלים, כדי למנוע את קיומו של כינוס התנועה ערב הבחירות: "לאן הגענו? אסור לנו להשמיע את קולנו?" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(Yonatan Sindel/Flash90)

הפילוג הליטאי וההיערכות לקראת הבחירות הקרובות: בשבוע שעבר חשף "כיכר השבת" את תכניתה של תנועת בני תורה להפיק אירוע באיצטדיון הארנה בירושלים ערב הבחירות לכנסת, בו יכריז הגר"ש אוירבך את דעתו לגבי הבחירות. הבוקר (שלישי), יצא ביטאון התנועה "הפלס" בהכרזה רשמית על אירוע הארנה, תחת הכותרת "אז נדברו" ועם הסלוגן "זאת התורה לא תהא מוחלפת".

חיים אפשטיין, סגן ר"ע ירושלים וחבר המועצה מטעם תנועת בני תורה, מספר לכיכר השבת על ניסיונות מצידם של גורמים מחוגים מסוימים להצר את צעדיהם גם בעניין הכנס המתוכנן. לדבריו, "מאז הדיווח על התכנית להפיק עצרת באיצטדיון הארנה, בעיריית ירושלים הכירו שוב לצערי את פרצופם הלא יפה של נציגים מהחוג שלא אוהד ומחבב את תנועתנו הקדושה שתחת נשיאותו של מרן הגר"ש אוירבך".

אפשטיין מספר עוד כי בסיור שערכו אנשי התנועה היום באיצטדיון הארנה, סיפרו גורמים בהנהלת האיצטדיון כי הוצע להם סכום עתק שמשתווה לשלושה ימי אירועים תמורת חכירת האיצטדיון ליום בו תנועת בני תורה סגרה עם הנהלת האיצטדיון על קיום האירוע.

"בתשובה לשאלת אחד מהגורמים באיצטדיון הארנה את הגורמים שהציעו את סכומי העתק הללו מדוע לא ישכרו את המתחם לשלושה ימים קודם אותו תאריך, נענה כי הכסף מוצע לו תמורת אותם ימים ספציפיים כדי שהאירוע של תנועת בני תורה לא ייצא לפועל".

"ואני שואל", ממשיך אפשטיין, "מלבד חוסר הבושה של אותם גורמים שמוכנים להוזיל מכיסם סכומים אסטרונומיים רק כדי למנוע מאיתנו לקיים את האירוע, שזה דבר חמור כשלעצמו. זה יידישקייט חדש, ׳משלמים כדי שלשני לא יהיה׳",

"חמורה מכך, העובדה שתנועה קדושה מתכננת אירוע שאחד מכותרותיו ומטרותיו זהו ציון הרדיפה חסרת התקדים שעובר ציבור גדול וחשוב, וחיזוק הציבור אל מול אותה רדיפה לא אנושית, ובלי בושה מנסים גם את זה להרוס? גם את זה אסור לנו לומר? לאן הגענו?" הוא אומר.

"זהו שלב חדש של סתימת פיות שלא הכרנו, וזהו ביזוי כבוד התורה מצמרר בהתחשב בעובדה שהאירוע מתקיים ע"פ הוראתו הישירה של ראש הישיבה הגר"ש אוירבך שמורה את דרך התנועה מתחילתה, ורבם של כל אותם עשרות אלפים שנמנים על התנועה הקדושה תנועת בני תורה".

אפשטיין מוסיף לסיכום כי האירוע יתקיים כמתוכנן למרות כל הקשיים. "ראש הישיבה ינאם אל מול רבבות בני התורה על כל אותם נושאים שהזכרנו, וישבור את שתיקתו בעניין הבחירות. הוא יורה לנו לראשונה האם ולאיזו מפלגה להצביע או לא להצביע. ונזכה בעזרת ה לקדש את שמו יתברך בעולם" הוא מסכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר