חדשות טובות

הישג יהודי: ראש עיריית ניו יורק ביטל מגבלות על מילה

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו החליט לבטל את המגבלות על מילה כהלכתה. הוא הודיע על כך בפגישה עם עסקנים בכירים מקרב בני הקהילה החרדית המקומית. איש העסקים ארי נאה המקורב לראש העיר בשיחה עם "כיכר השבת: "זה הישג גדול מאוד לציבור החרדי. ביל הוכיח שהאמון בו היה מוצדק" (מהעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
דה בלאזיו בחתונה חסידית, השבוע (צילום: שמואל לענטשעווסקי / א' בליק)

הישג ענק לציבור החרדי בארה"ב: בשעות האחרונות הודיע ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו כי הוא מבטל את החוק האוסר על המוהלים לבצע את המנהג היהודי של "מציצה בפה" במהלך קיום מצוות ברית המילה.

החוק תוקן בזמנו של ראש העיר הקודם (היהודי) מייקל בלומברג, זאת בעקבות דרישה של ארגוני בריאות וזכויות אדם תוך העלאת הטענה כי המנהג גורם לתופעות של מחלות אצל התינוקות ואף לעיתים לגרימת מוות. הביקורת גברה לאחר שמספר ילדים נדבקו בנגיף ההרפס.

בציבור החרדי יצאו באופן חוצץ כנגד החוק, וגדולי האדמו"רים והרבנים התכנסו פעמים רבות בכדי לטכס עיצה כיצד ניתן להתמודד עם האיסור הבעייתי. בין היתר, ניסו הרבנים להתמודד בשתדלנויות ובאמצעים משפטיים, אולם ללא הועיל.

במהלך מערכת הבחירות המקומית האחרונה, הצהיר המתמודד הדמוקרטי ביל דה בלאזיו בעצרת של חסידות סאטמר שנערכה בוילאמסבורג כי בכוונתו לבטל את החוק הבעייתי. בעקבות כך, הודיעו גדולי ישראל על תמיכה במועמדותו ופעלו בקרב החצרות והקהילות להצבעה ולבחירה בו - מה שאכן תרם לנצחונו.

הלילה (שעון ישראל), נפגש ראש העיר ניו יורק עם העסקנים הרב חיים דוד צוויבל יו"ר אגודת ישראל באמריקה, הרב משה דוד נידרמן יו"ר ארגון איחוד הקהילות ונציג התאחדות הרבנים ועו"ד ר' ברוך סימינס, והודיע להם כי הוא מבטל את ההחלטה של משרד הבריואת נגד מצות מילה כהלכתה. העסקנים הודו ליועצו החרדי של דה בלאזיו אבי פינק שסייע רבות בנושא.

מקורבו של ראש העיר, איש העסקים החרדי ארי נאה אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר בהישג גדול לציבור החרדי. בכך הוכיח דה בלאזיו שהיה ראוי לאמון שניתן לו וכי עמד בהבטחתו לציבור הבוחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר