יעקב פרי: בוגי יעלון הצביע בעד החלטות הוועדה לשוויון בנטל

לאחר ששר הביטחון בוגי יעלון האשים את 'יש עתיד' על שהזיקו לגיוס החרדים לצה"ל, משיב לו ח"כ יעקב פרי שטוען כי יעלון היה חבר בוועדה לשוויון בנטל ותמך בהחלטותיה (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יעקב פרי (צילום: פלאש 90)

נמשך הוויכוח הסוער סביב חוק הגיוס שעבר בקדנציה האחרונה שלטענת רבים גרם להאטה בגיוס החרדים. יו"ר הוועדה לשוויון בנטל שעסקה בחוק, חבר הכנסת יעקב פרי, תוקף את שר הביטחון בוגי יעלון שטען כי החוק פגע בגיוס החרדים.

פרי אמר כי "יעלון היה חבר פעיל בוועדה, הצביע בעד על החלטותיה והנתונים שבחר להתייחס אליהם אינם תואמים את המציאות".

השר לשעבר פרי שנחשב למוביל החוק יחד עם יו"ר מפלגתו יאיר לפיד הוסיף לתקוף את יעלון ואמר כי "שר הביטחון בוחר לקושש קולות על גבו של נושא כה חשוב וערכי".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון יוצא אתמול במתקפה חריפה נגד יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד והאשים אותו כי הביא לירידה במספר המתגייסים החרדים, הזיק לשילוב החרידם בצה"ל והעמיק את משבר הדיור.

במהלך כנס המכינות הקדם צבאיות של הציונות הדתית במכינת 'עצם' שביישוב נווה, תקף יעלון את לפיד ואמר: "גייסנו יותר חרדים מדי שנה, לא על ידי מסע שיסוי נגדם, כמו שמישהו ניסה לעשות, לא על ידי כפייה, אלא על ידי זה שמאפשרים להם להתגייס. והנה זה ראה פלא, עוד לפני החוק, המספרים מאז 99' - 89 אנשים במספר בנח"ל החרדי - קלטתי אותם כשהייתי אז אלוף פיקוד המרכז, עלו עד כדי אלפיים לפני החוק".

"והחוק העלה את מספר המתגייסים או הוריד? הוריד", אמר יעלון, "למה? כי מיד מאיימים עליהם, 'נלך ונעקור אתכם מספסלי הלימוד, ונכניס אתכם לכלא אם לא תתגייסו', למה? אנחנו לא שם! בנינו תהליך הדרגתי עם יעדים לשנים, לא! למה? ככה! כדי להראות שאנחנו מובילים את הקו של גיוס החרדים על אפם ועל חמתם".

"ככה מנהלים מדיניות אחראית? בגימיקים? עם שיסוי האחד בשני?!", תקף יעלון, "לקח הרבה זמן לי, באופן אישי ולמפקדי הצבא כדי לתקן את הנזק, כדי לשקם את האמון ושיחזרו להתגייס. עכשיו מי שמתגאה בזה, הוא זה שהביא לנפילה בנתוני הגיוס. אבל אתה נאלץ להתפשר בגלל מבנה הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר