צרפת: הנשיא הולנד מגבש חוקים נגד האנטישמיות

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מגבש בימים אלו שורת חוקים מחמירים לטיפול באנטישמיות והגזענות כלפי יהודים וקרא ליהודי ארצו שלא להגר לישראל אלא להישאר בצרפת (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נשיא צרפת פרנסואה הולנד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מגבש בימים אלו שורת חוקים מחמירים לטיפול באנטישמיות והגזענות כלפי יהודים וזאת כמה שבועות לאחר התרחשות גל פיגועי הטרור בצרפת שבהם נהרגו כמה יהודים.

הנשיא פנה ליהודי צרפת בעקבות אמירות חוזרות ונשנות מצד בכירים ישראלים ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו והפציר בהם שלא להגר לארצות אחרות אלא להישאר בצרפת.

"צרפת היא ביתם של היהודים. אלו האנטישמים שאין להם מקום במדינתנו", אמר הנשיא הצרפתי שהדגיש כי צרפת מחויבת להגן על אזרחיה היהודים ולתמוך בהם. לאחרי שגינה את הפיגועים ומעשי האנטישמיות שהתחרשו במדינתו בעת האחרונה טען כי התופעה הזאת מגיעה לידי ביטוי בעיקר ברשתות החברתיות.

הנשיא אמר כי "אין דבר כזה שנאה וירטואלית אם היא מתפשטת ברחובות. גם חברות אינטרנט גדולות צריכות לשאת באחריות למתן חופש ביטוי כה רחב שמבטא שנאה".

מאז הפיגוע ישנה פעילות ביטחונית מאומצת בכדי למנוע הישנות של פיגועים ומעשי טרור. בתוך כך, כעשרת אלפים חיילים הוצבו במוסדות יהודיים לרבות בתי כנסת. לטענת הנשיא האבטחה תימשך ככל שתידרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר