חגיגות 120 שנה לבית הכנסת 'מוסיוף' ירושלים

ביום ראשון הקרוב תתקיים חגיגה מרכזית בירושלים לציון 120 שנה לבית הכנסת 'מוסיוף' בשכונת הבוכרים בירושלים, שהפך לכותל המזרח של בתי הכנסת הספרדים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
בית הכנסת מוסיוף (צילום: פלאש 90)

חוגגים 120: כמעט כל יהודי מזרחי, במיוחד תושב ירושלים, מכיר את בית הכנסת המרכזי 'מוסיוף', 'השטיבלך' של הספרדים. מידי יום מאות מגיעים להתפלל בו, ובשבת כל תושבי השכונות החרדיות מגיעים להתפלל בבית הכנסת.

בשבוע הבא יחגגו גבאי ורבני בית הכנסת 120 שנה לבית הכנסת שהוקם במרכז שכונת הבוכרים, בית כנסת שהקים הרב שלמה מוסאיוף זצ"ל כאשר בתחילת הבנייה הוא נטל אבן מהכותל המערבי וסחב דליים של מים ממעיין השילוח על מנת להקים את המרכז הרוחני לתורה ותפילה.

גבאי בית הכנסת הרב אברהם כהן מספר כי מידי יום מגיעים להתפלל ב'מוסיוף' קרוב לארבעת אלפים איש, "זאת בנוסף לכולל האברכים "כתר שלמה" הקיים במקום, ושיעורי התורה הנמסרים בכל שעות היום על ידי גדולי התורה הספרדיים".

ביום ראשון הקרוב תתקיים השמחה המרכזית רגל 120 שנה לבית הכנסת באולמי לה-בל בתלפיות.כפי שהיה צפוי - כל גדולי הרבנים הספרדים ישתתפו באירוע.

בין היתר ישתתפו הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף, הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, הראשל"צ הגר"א בקשי דורון, חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

יו"ר הוועדה המארגנת הרב אודי עטיה סיפר כי מדובר בערב היסטורי. "אגב, הכניסה חינם" הוא מציין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר