יעלון: "מעריך שאין דיל פוליטי בין ליצמן להרצוג"

שר הביטחון בוגי יעלון אומר בראיון ל'קול ברמה' כי הצליח לשקם את האמון בין צה"ל לחרדים והעריך כי אין דיל פוליטי בין יצחק הרצוג לח"כ יעקב ליצמן למרות בואו לחתונה. האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015: שר הביטחון משה בוגי יעלון העניק הבוקר ראיון מיוחד לתוכנית 'שמונה עד עשר' בהגשת מרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' והתייחס לכל הנשואים הבוערים בימים אלו.

בפתח הראיון התייחס יעלון לנאום נתניהו בפני הקונגרס האמריקני והמתח שהוא יוצר: "צר לי שמערכת היחסים הגיעה למקום כזה, כאשר יש מישהו שמנסה גם שם ולצערי גם כאן,להפוך נושא כל כך מהותי, כל כך חשוב לעתידה של מדינת ישראל, לעתיד יציבות האיזור, לעתיד שלום העולם, הופך את זה לנושא פוליטי".

לדבריו: "כל הדברים שנשמעים גם עכשיו מהבית הלבן, קודם ממזכיר המדינה, מה רוצים?! שנחכה שיהיה הסכם רע ואז ראש הממשלה ידבר?! ראש המשלה חייב, זו חובתו לעשות כמיטב יכולתו כדי למנוע הסכם רע לטובת בטחון העולם, אני מכיר את הנושא האיראני מזה שנים, בעצם, מה שאנחנו רואים, במקביל לזה שהמשטר האיראני מתקדם לעבר פצצה גרעינית, הוא לא מתחיל מהיום, הוא משטה בעולם המערבי במשך שנים, הוא מתמרן אבל הוא מתעקש להשאיר לעצמו את יכולות הליבה בנושא הגרעין כדי להתקרב לפצצה גרעינית".

שר הביטחון יעלון נשאל האם הוא חושב שראש הממשלה שגה כאשר לא פעל "כמו בגין" ועשה מעשה במקום לדבר על הסכנה וענה: "אינני רוצה להיכנס לפרטים, אבל ברור לחלוטין שכל מי שמכיר את הנושא של מלחמה אופציה צבאית היא תמיד הדבר האחרון. בכל תחום, לאו דווקא בנושא האיראני. ואם יש אפשרות אחרת לעצור, במקרה הזה, הקונגרס זה הבלם האחרון, וחובתו של ראש הממשלה למצות את זה ולא ההיסטוריה תשפוט אותו לרעה ולכן, חשוב שהוא ייסע. חשוב שהוא ידבר".

באשר לשאלה האם האופציה הצבאית עדיין מונחת על השולחן ענה שר הביטחון: "בהחלט".

ליצמן והרצוג, אתמול (צילום: ישראל כהן)

בהמשך הראיון התייחס יעלון לנשואים הפוליטיים ולביקור של יצחק הרצוג בחתונת יעקב ליצמן ואמר: "אני שמח שבעם ישראל יש אחווה ועדיף שתהיה התנהלות כזו מאשר התקפות הדדיות מצד לצד בין מגזר כזה למגזר אחר. עדיף ועדיין זה לא מצביע על זה... שמעתי ניתוחים, 'דילים פוליטיים' וכו'.

"אני חושב שדיי ברור בעת מי מסוגל להקים קואליציה ומי לא מסוגל להקים קואליציה. נמתין ונראה. זה שיש יחסים טובים בין מפלגות ובין חברי כנסת זו ברכה. עדיף כך מאשר למצוא את עצמנו בסיוט שמשסים אחד בשני, אני מעריך שזה לא בדיוק מצביע על דיל פוליטי למי שקורא את המפה הפוליטית היטב דיי ברור מי מסוגל ומי יכול להקים ממשלה אל מול תוצאות הבחירות הקרובות".

בנושא גיוס חרדים לצה"ל אמר שר הביטחון: "אני בנושא הגיוס בעד להרחיב את הגיוס ככל האפשר, זו דרכי. הדרך שבה בחרתי ועל העניין הזה התמודדתי לאורך הדרך, זה לעשות את זה קודם כל בדרכי נועם. לאפשר למי שרוצה להתגייס להתגייס, על ידי פתיחת מסלולים מתאימים, במקרה הזה למגזר החרדי, ולא על ידי שיסוי ודה לגיטימציה והשנאה. בתהליך שעברנו, יש עתיד התרחקה מאד מהמצע שלה לפני הבחירות בנושא הגיוס לחרדים ואני שמח על כך".

יעלון תקף את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ואמר: "אבל מישהו שם לא התאפק והיה חייב להכניס משהו שבסופו של דבר גרם לירידה בגיוס כשחוקקנו את החוק לתקופה מסוימת. אני עשיתי כמיטב יכולתי ואנשי פה במשרד הביטחון והאחראים בצה"ל כדי לשקם את האמון בין המערכת לבין המגזר החרדי ולשמחתי הצלחנו.

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

"לכן מי שהיום מנופף במערכת הבחירות שהוא הביא לגיוס יתר זה בדיוק הפוך! הוא גרם לירידה מסוימת בגיוס, להתנגדות לגיוס במגזר ואני טוען שהיום הגיוס הוא לא בגלל החוק, אלא למרות החוק, פניתי ליאיר לפיד, הגענו גם לעימות, הייתה ועדת שרים בראשות השר יעקב פרי מטעם יד עתיד והתפתח שם עימות מאד חריף, בסופו של דבר אני עמדתי על דעתי בדברים מסוימים, לצערי הכניסו דברים שגרמו לרושם שהולכים לעקור תלמידי ישיבה מספסלי לימודיהם דבר שגם לא היה נכון מבחינתי. אנחנו אחרי זה אבל אני את דעתי השמעתי בקול רם לכל אורך הדרך".

לדברי יעלון הסנקציות הפליליות לא על הפרק כרגע: "זה משהו שבקצה הדרך, כאשר נגיע כבר לגיוס ברמה מסוימת, המערכת המשפטית והחוקית דורשת הדבר הזה יהיה. הוא לא רלוונטי לעכשיו, הוא איפשהו בקצה הדרך, אני מעריך שעד שנגיע לדיון בנושא נהיה במציאות שכל מי שרוצה להתגייס מהמגזר החרדי יתגייס והויכוחים והויכוחים הפוליטיים כבר לא יהיו רלוונטיים".

לקראת סיום הראיון התייחס יעלון לנושא המאבק על תיק הביטחון: "בשבילי, תפקיד שר הביטחון הוא לא סידור עבודה, לא לי ולא למקורבים. זו שליחות, זו עבודה קשה, זו דריכות 24 שעות ביממה, להיות ערוך לקבל טלפונים בשעות לא שעות, בלי יכולת לשמור על סדר יום שלעיתים הוא מוכתב מאירועים שמתפתחים שלא בשליטתנו ואני עושה את זה מתוך שליחות, מתוך הכרה בחשיבות בטחון ישראל, עם הניסיון שבאתי בעקבות שנות שירותי בצבא.

" שמח שיש עוד כאלה שרוצים לעשות את התפקיד", אביגדור ליברמן (צילום: פלאש 90)

"אני שמח שיש עוד כאלה שרוצים לעשות את התפקיד, אני לא בטוח שכולם מבינים את גודל האחריות ומה נדרש, ואני לא בטוח שכולם באמת רוצים אבל זה טוב לצאת בקריאה שהם רוצים. בוא נעבור את הבחירות, אני מקווה ראש הממשלה נתניהו ירכיב את הממשלה ונהיה במצב שנוכל לשים את האנשים הנכונים במקומות הנכונים".

יעלון נשאל האם הוא היה רוצה להמשיך בתפקיד בממשלה הבאה וענה: "תראה, הייתי רוצה מתישהו גם לצאת לגמלאות אבל לא אהיה שלם עם עצמי אם לא אעמיד את עצמי לרשות מדינת ישראל גם בקדנציה הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר