פונים למגזר החרדי?

'הבית היהודי' מציג: "שקד נלחמה על זכויות החרדים"

חוברת הבחירות של מפלגת 'הבית היהודי' ממשיכה לעורר סערה • בחוברת טוענים אנשי 'הבית היהודי' כי ח"כ איילת שקד "נלחמה על זכויותיהם של החרדים יותר מכל חבר כנסת אחר" • בנוסף הם טוענים כי הביאו חוק גיור השומר על מעמדה של הרבנות הראשית • שתי הטענות הללו מוכחשות בתוקף (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ איילת שקד (צילום: פלאש 90)

בחירות 2015 • הסערה נמשכת: בסוף השבוע תפיץ מפלגת 'הבית היהודי' חוברת מיוחדת ברחבי ישיבות ההסדר שלהם בכדי לנסות ולשכנעם שיצביעו עבורם בבחירות הקרובות.

לאחר הסערה של הרב נחום רבינוביץ' שבהקלטה שנחשפה ב"כיכר השבת" טען כי לא חתם על הקריאה להצביע למפלגה למרות שחתימתו מופיעה במכתב, הסערה חדשה מתרגשת על המפלגה הדתית.

בחוברת טוענים במפלגת 'הבית היהודי' במה שנראה אולי כפנייה למגזר החרדי, כי ח"כ איילת שקד דאגה לציבור החרדי יותר מכל חבר כנסת חרדי אחר, ובנוסף טוענים כי הביאו חוק גיור השומר על מעמדה של הרבנות הראשית - בניגוד לטענת גדולי ישראל והרבנים הראשיים.

בחוברת 'הבית היהודי' נכתב: "זכינו וחברת כנסת אחת, איילת שקד, הפכה להצלחה הגדולה של הציבור הדתי לאומי - תורני - ואף החרדי: אשה זו נלחמה על זכויותיהם של החרדים יותר מכל חבר כנסת אחר. ייצגה באופן הראוי ביותר את בחורי הישיבות בוועדה לשוויון בנטל , ואכן רואים את האהדה הרבה אליה בקרב חברי הכנסת החרדים".

צפו: הסנקציות הפליליות מאושרות בוועדת שקד (צילום: ישי כהן)

במפלגות החרדיות זועמים על כך. "מי שהביא את הסנקציות הפליליות זו איילת שקד, היא זו שעמדה בראשות הוועדה, היא זו שהצביעה בעד הסנקציות הפליליות. בגלל הוועדה שלה - מאות אלפי חרדים יצאו להפגין ברחובות, על מה הם מדברים?", אומר בכיר ב'יהדות התורה'.

בציטוט אחר שמובא כ"הישג" של 'הבית היהודי' נכתב כי "גיור - העברת החלטת הממשלה בנושא הגיור תוך שמירת מעמדה של הרבנות הראשית לישראל".

עובדתית הדבר אינו מדוייק וזאת בשל כך שהרבנות הצליחה למנוע את יישום החוק והחזרת ההחלטה לישיבת הממשלה שככל הנראה תדון בה רק לאחר הבחירות.

אך בלי קשר, במסדרונות הרבנות הראשית חושבים אחרת, גם הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו שנלחמו בכל כוחם נגד העברת ההחלטה, נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו למנוע את העברת ההחלטה, אך לאחר דיל בין ציפי לבני לנפתלי בנט ההחלטה עברה בישיבת הממשלה.

הנה דברים שכתב הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההצעה הנדונה מהווה פגיעה קשה במעמדה של הרבנות הראשית לישראל כמוסד הדתי-ממלכתי העליון במדינת ישראל, אשר זוכה מאז קום המדינה לאמונם של כלל החוגים".

בהזדמנות אחרת התייחס הראשל"צ לעובדה שהרבנות הצליחה לעצור את החלטת הממשלה ש'הבית היהודי' מתפאר בה ואמר: "ברוך השם עצרנו את החוק הזה, ברוך ה', עשינו ועדה ובאיזה צורה שהיא החוק הזה נעצר, אנחנו מקווים שתבוא ממשלה חדשה ויהיה כוח יותר לדתיים, אני אסור לי לדבר פוליטיקה, אני רב ראשי - אני רק רומז, יהיה כוח לדתיים שיוכלו אחר כך לתקן את כל החוקים הללו, לתקן אותם".

רבני הציונות דתית בפגישה עם הרבנים הראשיים נגד 'החלטת הממשלה' (צילום: שלומי כהן)

כך גם הרב אליקים לבנון, מבכירי רבני הציונות הדתית, שהשתתף בפגישה עם הרבנים הראשיים והתייחס לנושא חוק הגיור ואמר: "צריך לומר בפה מלא שהרב דרוקמן הוא לא הרבנות הראשית לישראל ואיננו מוסמך לדון בשם עם ישראל על החוקים. הרבנים הראשיים הם אלו שמוסמכים וצריכים לדון בנושאי חקיקה בכל נושא הלכה ויהדות".

"הרבנות הראשית צריכה להורות מתוך אחריותה לחברי הכנסת ולשרים שחל איסור מוחלט להצביע, לעסוק ולחוקק בנושאים יהודיים כפי שלא יעלה על הדעת שחברי כנסת יחליטו בנושאי רפואה וטיס ורק הרבנות צריכה לקבוע בנושאי יהדות ודת במדינת ישראל", הוסיף.

כך גם במכתב שהוציאו ראשי רבני הציונות הדתית בנושא הגיור נכתב בין היתר: "אנו קוראים לממשלה העומדת בפנינו בנושא הגיור היא חמורה ומסוכנת לעתידה היהודי של מדינת ישראל, ומהווה פגיעה חמורה ביהדות וברבנות". ביו היתר חתומים על המסך - הרב זלמן מלמד, הרב שלמה אבינר, הרב נחום נריה, הרב ישראל רוזן, הרב ברוך אפרתי, הרב מרדכי שטרנברג, הרב מיכה הלוי ועוד.

"שמירת מעמד הרבנות"
"שקד דאגה לחרדים"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר