מחקר חושף: היכן קיימים הכי הרבה חיידקים?

מחקר חדש חושף היכן קיימים הכי הרבה חיידקים: מסתבר שהסמארטפון שלכם דוחה משחשבתם. ומה מלוכלך יותר: עגלת קניות בסופר או כפות ידיים של אשה? לא תאמינו (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מה יותר דוחה משירותים? סמארטפון! (צילום: shutterstock)

מכשיר סמארטפון או ידית דלת של שירותים ציבוריים?

על פי מחקר שפורסם בוול סטריט ז'ורנל, דגימות שנלקחו מטלפונים סלולריים הכילו למעלה מ-33,200 מושבות חיידקים. לשם השוואה, בדלת של שירותים ציבוריים יש 4 מושבות חיידקים בלבד!

ההסבר לפער האדיר והמפתיע ככל הנראה נעוץ בעובדה שאנשים נוטים לפחות לרחוץ את ידיהם לפני שהם נוגעים בדלת השירותים, לעומת השימוש בטלפון הנייד.

אסלה או תיק של אשה?

חברה בריטית למוצרי היגיינה ערכה מחקר שמצא כי התיק התמים שכל אשה מחזיקה, רוחש חיידקים יותר מאסלת שירותים. נשמע דוחה? זה אכן כך.

למרבה האירוניה, הפריטים המזוהמים ביותר בתיק הם דווקא מוצרי הקוסמטיקה, הקרמים והמשחות. בגלל המרקם "האנושי" שלהם, תיקי עור נוטים להיות מזוהמים אף יותר.

ידית של עגלת קניות או ידית של משאבת דלק?

במחקר שנערך באוניברסיטת אריזונה גילה כי 72 אחוזים מעגלות הקניות שנבדקו הכילו חיידקים צואתיים ו-50 אחוזים מהעגלות הכילו חיידקים העלולים לגרום למחלות קשות. לעומת העגלות, ידית של משאבת דלק מזוהמת יותר ו-71 אחוזים מהן מכילות חיידקים מסוכנים.

רצפה של חדר כושר או שולחן עבודה במשרד?

תחזיקו חזק: מסתבר ששולחן המשרד שלכם מכיל פי 400 חיידקים מכמות החיידקים שנמצאת על רצפת חדר כושר, נתון מדהים אם לוקחים בחשבון שעל רצפת חדר כושר החמה והלחה (יעד מועדף על וירוסים ופטריות) מסתובבים אנשים ברגליים חשופות ומעבירים אליה את החיידקים שלהם.

פרוסת לימון בכוס מים במסעדה או מדרגות ברכבת התחתית בניו יורק?

מי שהיה פעם בניו יורק ידע להגיד שאין מקום מזוהם מהמדרגות של הרכבת התחתית. למרבה הזעזוע, מחקר שנערך בכתב העת Journal of Environmental Health גילה כמות גדולה יותר של חיידקים על...פרוסות הלימון שמגישים לנו בכוסות המים במסעדה.

אצבעות של אשה או כפות ידיים של גברים?

הנתונים המחרידים ומנפצי המיתוסים הבאים יקשו עליכם לחזור לסדר היום, ראו - הוזהרתם: מחקר שנערך באוניברסיטת קולורדו חושף שאצבעות של אשה מזוהמות יותר מכפות ידיים של גברים.

הסיבה לכך היא רמת החומציות הגבוהה בעורה של האשה, לעומת הגבר. אגב, לשטיפות חוזרות ונשנות של הידיים במים (ולא בחומר מחטא אחר) יש השפעה מזערית על מספר החיידקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר