נתניהו: "עשינו הרבה", יהדות התורה: "אות קלון למדינה"; התגובות לדו"ח

נתניהו הגיב לדו"ח המבקר לגבי משבר הדיור: "עשינו הרבה, יש עוד הרבה דברים לעשות". יהדות התורה: "אות קלון למדינה בה קורת גג הפכה למשימה שאי אפשר להשיגה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(Gili Yaari/Flash90)

דו"ח מבקר המדינה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (רביעי) לדו"ח מבקר המדינה בנושא משבר הדיור במדינת ישראל ואמר כי "יש עוד הרבה דברים לעשות".

לדברי נתניהו: ""עשינו הרבה והדו"ח מציין לא מעט דברים שעשינו, והוא אומר בצדק שיש עוד הרבה דברים שיש לעשות, ואני מתכוון לעשות זאת בשנה הבאה עם שותפינו הטבעיים. אני בטוח שבמאמץ משותף נצליח להתגבר גם על המשימה הזו".

נתניהו, כהרגלו, הזכיר גם הפעם את נושא הגרעין האיראני ואמר: "מדברים על מחירי הדיור ויוקר המחיה. אני לא שוכח את עניין החיים עצמם, האתגר הגדול ביותר שאנחנו עומדים בפניו בחיים שלנו כאזרחי ישראל וכמדינה זה האיום של התחמשותה של איראן בנשק גרעיני".

מ'הליכוד' נמסר תגובה: "מדובר בדו"ח חשוב מאוד. אנו נלמד אותו וניישם את מסקנותיו המתבקשות. רק ממשלת ליכוד חזקה בראשות נתניהו תפתור את משבר הדיור, בדיוק כפי שעשינו בשורה ארוכה של רפורמות ושינויים מבניים עמוקים, שהפכו את המשק הישראלי לחזק ותחרותי".

לדבריהם: "ממשלות הליכוד עשו הרבה בתחום הדיור, כפי שמצוין בדו"ח, אבל יש עוד הרבה מה לעשות". במפלגה פרטו את הישגיהם בתחום הדיור, לרבות הגדלת כמות התחלות הבנייה, פינוי מחנות צה"ל מהמרכז לנגב, הובלת מהפכת הכבישים והרכבות שתחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ והגדלה של שיווק קרקעות לדיור".

מש"ס נמסר בתגובה: "דו"ח מבקר המדינה מוכיח את מה שהיה ברור מלכתחילה, לא היו אנשים בעלי ניסיון ויכולת ביצועית בהגה ההנהגה. והתוצאה הייתה, ניהול חובבני וחסר אחריות.

במפלגה הצהירו כי "ש"ס תדרוש את תיק הפנים בשילוב מנהל מקרקעי ישראל שיאפשר ליו"ר התנועה אריה דרעי לשחזר את הישגיו כשר הפנים כאשר פעל יחד עם אריק שרון ז"ל בשנות ה-90 לאכלוס מיליון העולים מרוסיה, ללא ועדות וללא פוסטים בפייסבוק. רק עם יכולת ביצועית ועבודה קשה ניתן לעשות מהפכה אמיתית. רק כך יוכל כל זוג צעיר לקנות דירה".

מ'הבית היהודי' נמסר כי: "הדו"ח מוכיח ששר הבינוי אורי אריאל זיהה נכון את הכשלים עם כניסתו לתפקיד וידע לפעול לתיקון נזקים של שנים".

"מדיניותו של השר אריאל, שהביא לשיא שיווקים מאז קום המדינה של מעל 50 אלף דירות, יזם והפעיל את תוכנית מחיר מטרה, חתם על הסכמי גג עם הרשויות המקומיות, שילש את המלאי התכנוני וקידם את תוכנית נתיב לדירה, היא הפתרון היחיד לבעיית הדיור."

מ"יהדות התורה" נמסר: "דו"ח מבקר המדינה המפרט את הכשל הלאומי בטיפול במשבר הדיור בישראל בשנים האחרונות, מהווה שערורייה ואות קלון למדינה, בה קורת גג הפכה למשימה שאי אפשר להשיגה.

מבקר המדינה מגלה לנו היום את מה שאנו יודעים מזמן: בישראל אי אפשר לקנות דירה. אנשים גרים במחסנים, מאות אלפי זוגות סובלים בשקט. אנשים משלמים כל החיים שלהם משכנתא, מתגוררים בשכירות ורבבות אזרחים ללא קורת גג.

מצוקת הדיור בישראל היא תוצאה של חוסר טיפול מערכתי ויסודי של ממשלות ישראל. במקום להביא לנו דירות, ניסו למכור לנו מע"מ-אפס, הקימו ועדות סרק, מינו קבינט דיור ללא עתיד. כל אלה גרמו לבירוקרטיה נוראית, לסחבת מיותרת ולעצירה מוחלטת של פיתוח ושיווק קרקעות לדיור ציבורי. בממשלה הבאה נצטרך לתקן את כל מה שהרסה הממשלה היוצאת בכל התחומים, וביניהם גם משבר הדיור בישראל".

דו"ח מבקר במדינה בנושא הדיור

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר