חילולי השבת בירושלים: 30 אלף שקלים כבר גוייסו

היוזמה החילונית "שבוס" להפעלת תחבורה ציבורית בשבת בירושלים, מדווחים היוזמים כי הם הצליחו לגייס קרוב לשלושים אלף שקלים וכי בקרוב יתחילו בנסיעות תוך חילול שבת (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על היוזמה החילונית "שבוס" להפעלת תחבורה בעיצומה של השבת, מדווחים היוזמים כי הם הצליחו לגייס קרוב לשלושים אלף שקלים וכי הם מתקרבים לכאורה ליעד הכספי אותו הציבו לעצמם בכדי להתחיל בנסיעות תוך חילול השבת.

מדובר בקבוצה בה חברים מספר יזמים שיפעילו את התחבורה בחלק גדול מהשכונות הירושלמיות. באתר של היוזמה נכתב כי במידה והכסף הנדרש ייאסף, המסלול הראשון שיחל לפעול בעוד כחודש מפסגת זאב, דרך מרכז העיר ועד שכונת גילה ויעבור בשכונות תלפיות, המושבה הגרמנית ומוסררה.

לאחר גיוס הסכום הראשוני צפוי להיפתח מסלול הנסיעה הראשון, ככל הנראה במהלך חודש אפריל. המסלול הראשון של שבוס יצא מדי שעה עגולה מ-20:00 ועד 01:00 בלילות שישי, והוא יעבור בפסגת זאב, מורשה, מרכז העיר, המושבה הגרמנית, תלפיות וגילה.

חובב ינאי, דובר שבוס, הבהיר ל"כיכר השבת" כי החברה לא תפעיל אוטובוסים בשכונות החרדיות.

מבחינה חוקית אסור על תחבורה ציבורית לפעול בשבת, אולם אותם יזמים עקפו את "המוקש", ויפעילו את התחבורה באופן פרטי והאוטובוסים עצמם יהיו שייכים לחברה הפועלת במזרח ירושלים.

בשבוס אמרו הבוקר ל"כיכר השבת": "אנחנו שמחים על קצב גיוס הכספים בימים האחרונים, אך יודעים שעלינו להביא את דבר היוזמה אל ציבור תומכים גדול יותר גם כדי לגייס את ההון הראשוני הדרוש לנו להפעלת הפרויקט, אך בעיקר על מנת לחזק את היוזמה הזאת ולהפעיל אותה לטובת חברי הקואופרטיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר