חסיד חב"ד ריצה עונש מאסר בן יום אחד בלבד ושוחרר

יצחק שוחט, חסיד חב"ד שהוסגר מישראל לארצות הברית בגין חשד לביצוע 'פשע שנאה', לאחר שהכה נער שחור, שוחרר לביתו לאחר ריצוי עונש מאסר בן יום אחד בלבד (חסידים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יצחק שוחט (באדיבות אתר COL)

אחרי שבע שנים של מאבקים משפטיים, יצחק שוחט, חסיד חב"ד שהוסגר מישראל לארצות הברית בגין חשד לביצוע 'פשע שנאה', לאחר שהכה נער שחור אותו תקף בשכונתו, שוחרר לביתו לאחר ריצוי עונש מאסר בן יום אחד בלבד.

​ראשיתה של הפרשה ב-2008 כאשר על פי החשד הותקפו שני עוברי אורח אפרו-אמריקאיים בשכונת קראון הייטס שבברוקלין בגז מדמיע בידי אלמוני שנעלם לאחר התקיפה. יצחק שוחט, אשר היה פעיל בארגון שמירה פרטי באזור, הגיע למקום במכונית וקרא לעבר עוברי האורח "מה עשיתם לו ?" השניים השיבו כי לא עשו דבר.

שוחט יצא ממכוניתו, ניסה לתקוף באלת עץ אחד מן השניים וכשזה חמק, חבט בחברו באמצעות אלת העץ מספר פעמים ולאחר מכן נמלט מן המקום. המתלונן הובא לבית החולים כשהוא סובל מחבלות ונפיחות בגב ובזרוע; שוחט, יהודי המחזיק גם באזרחות ישראלית, נמלט לקנדה ומשם לישראל.

בסוף 2012 בית המשפט העליון דחה את ערעורו של יצחק שוחט על הכרזתו בר הסגרה לארה"ב בגין עבירות תקיפה מתוך מניע גזעני. בכך הוא השאיר על כנה את החלטת בית המשפט המחוזי מנובמבר 2011, במסגרתה נעתר בית המשפט לעתירת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, והכריז על שוחט כבר הסגרה. מדובר היה בפעם הראשונה שבית המשפט מסגיר אדם עבור עבירת שנאה.

בית המשפט העליון כאמור דחה את הערעור של שוחט וקבע כי הטענות לפיהן המניע לתקיפה לא היה גזעני, מקומן בבית המשפט בארה"ב שיברר את אשמתו של שוחט ומשום כך הוסגר לארצות הברית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר