סיור בחירות • צפו

גפני: 'אין דבר כזה שאני לא מטפל, אני יכול לא להצליח'

בצל הקמפיין המדשדש של יהדות התורה, כתב "כיכר השבת" ישראל כהן התלווה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לסיור בהרצאות ובכינוסי בחירות ושוחח עמו על כל הנושאים הבוערים • האהדה החילונית כלפיו, סיכוייו של סורוצקין להיכנס לכנסת, המריבה עם ש"ס, ההצבעה של חב"ד ומדוע אייכלר מתנדנד • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת, ישראל כהן)

הקמפיין לא ממריא, השטח רדום ואדיש, המחלוקות הפנימיות מאיימות על הצלחת המפלגה, מה לא נאמר על מסע התעמולה של מפלגת יהדות התורה המדשדש וכמעט שאינו נראה בשטח.

כתב "כיכר השבת" ישראל כהן התלווה אמש (רביעי) ליו"ר תנועת 'דגל התורה' חבר-הכנסת משה גפני לסיור בין מספר שעות בכינוסי בחירות ובהרצאות מקצועיות וניסה לברר איתו את הנושא לעומק.

גפני לא מסתיר את הביקורת המרומזת על כך שהקמפיין החל באיחור אולם טוען שיש לגלות אופטימיות ולהערכתו בעבודה נכונה אפשר עדיין להגיע למנדט השמיני.

הסיור החל בהשקת מטה יהדות התורה בבני ברק. האם התכנסתם סתם על רוגעלך ובורקסים? אנו מקשים וגפני משיב: "עזבו את הציניות, אתם רואים פסימיות כיוון שהתחלנו את הכל מאוחר אבל הכל עדיין יכול להשתנות והשטח מתעורר".

במהלך נאומו בפתיחת המטה התייחס גפני לדו"ח הדיור ותקף בחריפות את לפיד ונתניהו אותו כינה "פחדן" שנכנע לכל גחמותיו של שר האוצר. בהמשך סיפר גפני על הרצאתו הבאה בפני אנשי עסקים בתל אביב במסגרת "כינוס להב" כשזייברט מעיר בעוקצנות אני מקווה שלא מדובר ב"להב 443".

מכאן אנו יוצאים אל נמל תל אביב. רידינג 3. כינוס של עצמאים ואנשי עסקים. "אני יודע שלא יצביעו לי כאן כנראה ג' אבל זה טוב להוריד את מפלס ההסתה", אומר גפני שאכן מתקבל על-ידי "הצפוניים" בחביבות ובהערכה על תיפקודו כיו"ר ועדת הכספים.

"יש תחושה שאצל החילונים אוהדים אותך יוצתר מאצל החרדים", אנחנו מעירים וגפני משיב בחיוך: "גם אצל החרדים, אבל זה נכון מה שאתה אומר בגלל שהאבסורד הוא מעניין". לאחר מכן פוגש גפני חילוני שמצהיר כי יצביע ג', וגפני מצהיר כיה או מתכוו לעזור ולטפל לכל אחד: "אל תחשוב שהחילונים מטומטמים".

ביציאה הוא מספר לנו כי מישהו מהקהל צעק לעברו "למה אתם לא מתגייסים", אבל הציבור השתיק אותו. ההצלחה שלנו כעת הינה שהשיח אינו על חרדים כמו לפני כל תקופת בחירות.

אבל זה מזיק ליהדות התורה גם? אנחנו מקשים וגפני אומר: "צודק, אבל זה שווה". הוא מוסיף בציניות: "אולי כדאי לייצר איזו מריבה עם החילונים".

"נו, אתה מייצר עכשיו מריבה עם ש"ס", אנחנו עוקצים בחזרה. גפני נחרד. "חלילה", הוא אומר ומתרץ עצמו: "בסך הכל הדגשתי שאין יותר טאבו וכל מפלגה יכולה להגיע לכל הערים ולכל הקהלים בהם היא פועלת במשך כל השנה". נדמה כי הוא עצמו לא לגמרי מאמין בכך.

לאחר מכן אנו ממשיכים לכינוס של "לב לאחים" לרכזות שטח בבני ברק בהשתתפות הרב אליעזר סורוצקין. "אם תעבדו קשה הוא ייכנס", אומר גפני למורות ומספר מדוע החליט מרן הרב שטיינמן על הצבתו של סורוצקין במקום השמיני. "המלחמה כעת אינה רק על הילדים שלנו אלא על כל ילדי הקירוב. אצלינו הם בטוח לא יצליחו לפגוע אבל אצלם הסכנה גדולה ומוחשית. זו מלחמת תרבות ועלינו לפעול", הלהיב גפני בפאתוס את הרכזות שלא מכירות את נאומיו בכנסת ובכלי התקשורת.

בדרך חזור למטה אנו מקשים האם יש סיכוי שסורוצקין באמת ייכנס או שאולי בכלל אייכלר "מתנדנד". גפני משיב בחיוך: "אייכלר מתנדנד כי הוא טיפוס מתנדנד, הוא מתנדנד בתפילה אבל להערכתי סורוצקין בפנים".

"אין לנו מחלוקות פנימיות הכל באחדות מופלאה בדגל התורה וגם אגודת ישראל", טוען גפני בסוג של הכחשה עצמית אך מסרב להיכנס לשאלת הג'ובים הקואליציוניים.

"אותי לימדו שלא צדים את עור הדוב לפני שהוא ניצוד", הוא מסביר בפיקחות של פרלמנטר וותיק.

בנוגע לזיגזוג בין נתניהו לבוז'י הרצוג מבהיר גפני כי מחד אמרו בסיעה כי תמיד הלכנו עם הימין ומצד שני מסרבים להתחייב. "זו טקטיקה מצויינת", מחמיא גפני והיא מוכיחה עצמה שהיא מונעת הסתה ברחוב הכללי.

אבל חב"ד בורחים, אנחנו מעירים. "שטויות", משיב גפני, "הם מבינים שמדובר בסך הכל בטקטיקה ותו לא. הם לא טיפשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר