סאטמר מגבירה את המאבק נגד נאום נתניהו בקונגרס

בסאטמר מגבירים את המאבק כנגד נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס ויוצאים בקמפיין בו הם מבהירים כי נתניהו לא מייצג את עמדת היהדות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ומודעה מהקמפיין נגדו (צילום: Miriam Alster/FLASH90, באדיבות המצלם)

בחסידות סאטמר מגבירים את המאבק כנגד נאומו המתוכנן של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בפני הקונגרס בוושינגטון בסוגיית הגרעין האירני ויוצאים בקמפיין רדיו ומודעות בו הם מבהירים כי מעשה זה הינו בניגוד לעמדתם וכי ביבי אינו מייצג את העמדה היהודית המסורתית.

בנוסף קוראים תושבי קריית יואל וכן חלק מקהילת סאטמר בויליאמסבורג לחברי הקונגרס המייצגים את המחוז שלהם להחרים את נאומו של נתניהו ולא להשתתף בו.

כזכור, יצא בתחילת השבוע כ"ק האדמו"ר מסאטמר באופן נחרץ וחוצץ כנגד כוונתו של נתניהו לנאום בפני הקונגרס וכינה אותו כאדם "שפל ונבזה" שעלול לגרום במעשיו "החצופים" לאנטישמיות נוראה.

במודעות ובכרוזי הרחוב נכתב: "נתניהו מגיע לנאום בקונגרס. מדוע שיגיע פוליטיקאי מחוץ לגבולות ארה"ב וישמיץ אותנו. נתניהו טוען שמדבר בשם העם היהודי, אנו מגלים דעתינו שהוא אינו מדבר בשמינו ולא משמש כשליח שלנו".

"אנחנו יהודים נאמנים לתורה ונאמנים למדינה בה אנו מתגוררים ארה"ב. אנו מתפללים לשלומה של מלכות ולשיגשוגה של ארה"ב וכן להצלחתו של הנשיא המכהן", נכתב במודעות.

חלק מהמודעות מופיעות גם בשפת האידיש ומיועדות לציבור החרדי במאבק על דעת הקהל הפנימית.

בנוסף שיגר ראש עיריית קריית יואל אברהם ווידער מכתב מיוחד המיועד עבור חבר הקונגרס פטריק מלוני המייצג את המחוז בו הוא מבקש ממנו בשם 25 אלף תושבי העיר שלא להשתתף בנאום הצפוי ולהודיע כי הוא מחרים אותו.

בנוסף שיגרו כאמור עסקני קהילת סאטמר בויליאמסבורג מכתב לחברת הקונגרס ניידה וולסקוז המייצגת את מחוז ברוקלין בדרישה שתחרים אף היא את הנאום המתוכנן.

המכתב שנשלח לחבר הקונגרס פטריק מלוני

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר