בחירות 2015

ח"כ מאיר פרוש תוקף את ש"ס: "לא מפלגה חרדית"

במהלך פתיחת מטה 'יהדות התורה' בבני ברק בחר ח"כ מאיר פרוש לצאת בהתקפה נגד תנועת ש"ס ואמר כי היא אינה מפלגה חרדית • "ש"ס לא עושה את אותם פעולות שחברי הכנסת של יהדות התורה עושים" • 'יתד נאמן' ו'המודיע' השמיטו את ההתקפה על ש"ס מהדיווח אך 'המבשר' הביא את הדברים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מטה יהדות התורה בבני ברק נפתח אמש (רביעי) בהשקה חגיגית בנוכחות חברי הכנסת, נציגי התנועה, עסקנים ופעילי השטח.

במהלך הכנס נשאו דברים חברי הכנסת של המפלגה שכפי שפורסם אמש חלקם בחרו להתייחס לדו"ח הדיור שפורסם באותה שעה ולשאר גזירות הממשלה נגד הציבור החרדי, ואילו חלקם בחר גם להפנות את האש לבית פנימה.

ח"כ מאיר פרוש התבטא בנאומו נגד תנועת ש"ס ואמר כי כי בניגוד לש"ס המצטיירת כמפלגה חברתית הפונה לקהלים רבים הרי שרק יהדות התורה פונה לקהל החרדי ושומרת על האינטרסים של המגזר.

יצויין כי בעוד בעיתונים "יתד נאמן" ו"המודיע" קיצצו חלק מדברי הביקורת של פרוש נגד ש"ס הרי שבעיתון "המבשר", בטאון תנועת 'שלומי אמונים' הופיעו הדברים במלואם.

"יהדות התורה שתגדל מ-7 ל-8 מנדטים תהיה התשובה המוחצת לממשלה הרעה", אמר פרוש והמשיך: "בפורים אומרים על הניסים', ו'בימי מרדכי ואסתר', בחנוכה אומרים 'על הניסים' ו'בימי מתיתיהו', ואני אומר היום בימי נתניהו, כשעמדה הממשלה הרעה הזאת על עמך ישראל, להשכיחם מתורתך, כך אנחנו הרגשנו חברי הכנסת בשנתיים האחרונות".

"חברי הכנסת היו במקום שם הטיל נתניהו את כל הגזירות, יחד עם לפיד, בנט, ליברמן, ולבני, הם אלה שגרמו לכל הצרות, שהגיעו על הציבור החרדי", הוסיף פרוש, "והציבור החרדי מכיר את הגזירות על כל הפרטים, בחוק הגיוס בכפייה, והקיצוצים העמוקים בישיבות, ובכוללים, בישיבותהקטנות ובתלמודי התורה, במעונות היום ובסמינרים ובהבטחת הכנסה. בכל מקום שרק היה אפשר להכות בציבור החרדי, זו הייתה הממשלה של נתניהו"ץ

בשלב זה של נאומו בחר פרוש להתייחס להבדלים בין ש"ס ליהדות התורה ואמר כי "'יהדות התורה' הייתה המובילה, מי שמייצג ומקבל את הטייטאל, את האמירה שהוא מייצג את הציבור החרדי, אלה חברי הכנסת של 'יהדות התורה', בכנסת אין יותר קנאים גדולים מאשר אנו, שם אנחנו שוברים את כל השיאים, ועושים את המקסימום, הרבה פעמים מצליחים ולפעמים זה נשאר גם בגדר של מחאה".

"אני אומר זאת כאן ברור, וש"ס מלכתחילה אומרת, אנחנו לא רוצים להצטייר ככאלו שמייצגת את הציבור החרדי, כי היא מחפשת גם את הציבור המסורתי, היא מחפשת גם את הציבור החילוני, היא גם לא עושה את אותם פעולות שחברי הכנסת של יהדות התורה עושים, מכיוון שאנחנו אלה שנתפסים שמייצגים את הציבור החרדי", אמר פרוש על ש"ס.

‫יצויין כי מדובר בהתייחסות ראשונה של פרוש להבדלים בין המפלגה החרדית האשכנזית לבין אחותה הספרדית וכי בעוד דווקא מול מפלגתו החדשה של אלי ישי (הפונה לקהל חב"ד ומצביעי הימין) נרשמת שתיקה תקשורתית הרי שדווקא מול תנועת ש"ס בוחרים ב'שלומי אמונים לצאת בדברי ביקורת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר