בחירות 2015

לפיד: "סיימתי עם החרדים, בנט עזר לי לקצץ לישיבות"

בראיון שהעניק שר האוצר יאיר לפיד לקראת הבחירות לכנסת, הוא מונה את רשימת הישגיו נגד החרדים, ומשבח את "הבית היהודי" עמה העביר את שורת הגזרות: "עם בנט העברנו את השיוויון בנטל, עם בנט קיצצנו בחצי את תקציב הישיבות הלא ציוניות". לדבריו: "סיימתי עם החרדים, עכשיו אפשר לעבוד איתם" (ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
יאיר לפיד (Gili Yaari/FLASH90)

יו"ר "יש עתיד" שר האוצר לשעבר יאיר לפיד פירט את רשימת "הישגיו" בקדנציה האחרונה נגד הציבור החרדי, והתהדר בכך שיו"ר "הבית היהודי" נפתלי בנט היה שותף שלו לגזרות והקיצוצים.

"עם בנט העברנו את השיוויון בנטל, עם בנט הכנסנו לימודי ליבה לחינוך החרדי, עם בנט ביטלנו את חוק נהרי ואת הוותק בנישואים כקריטריון לדיור שרשם אריאל אטיאס בשביל החבר'ה שלו. עם בנט קיצצנו בחצי את תקציב הישיבות הלא ציוניות. כל זה לא היה עובר עם החרדים בממשלה" אמר לפיד בראיון למגזין סוף השבוע של אתר "מאקו".

בקמפיין הבחירות הנוכחי הודיע בנט כי הברית עם לפיד הייתה טעות והיא לא תחזור על עצמה. במפלגה מתגאים בימים האחרונים בכך שעזרו לציבור החרדי, אך דבריו של לפיד מעלים כי הבית היהודי בראשות נפתלי בנט הייתה שותפה בכירה לפגיעה הקשה בציבור החרדי ובתלמידי הישיבות.

לדברי לפיד, כעת אין לו בעיה לשבת עם החרדים ולשתף עמם פעולה, זאת מאחר ועשה את מה שרצה לעשות: "אין לי בעיה עם החרדים עכשיו, אני סיימתי איתם. עשינו מהפכה שכולם פחדו לעשות, אם לא ינסו להחזיר את הגלגל אחורה, הכל בסדר, אפשר לעבוד איתם, אפשר לעשות איתם דברים".

בנט, עזר ללפיד בשורת הגזרות נגד הציבור החרדי (Tomer Neuberg/Flash90)

על יחסיו עם בנט והבית היהודי אמר לפיד: "עם האיש עצמו אני מיודד. אבל באיזשהו שלב, אני לא יודע מה קרה עם המפלגה שלו, היא הפכה להיות יותר של אורי אריאל מאשר של בנט. הם התחילו להתעסק רק בכסף למוסדות שלהם ולהתנחלויות שלהם וזה יצר חתולים שחורים והקשה על העבודה המשותפת".

על החיבור עם הציונות הדתית אמר לפיד: "אני רוצה לציין את העובדה הלא מפתיעה שיש לי גם אמא. אבא שלי איבד את אלוקים בשואה, אי אפשר להתווכח עם זה. פעם אמרתי באיזה ראיון שאני מאמין באלוקים והוא מיד זימן אותי לשיחה חמורה. אמרתי לו 'אבא, עזוב, בוא נדבר על הנכדים'.

"אבל מהצד של אמא שלי, סבא היה תלמיד ישיבה שהתפקר אבל נשא עמו את הכיפה השקופה כל חייו. מהצד הזה של המשפחה יש לי קשר עמוק למסורת. אני מאמין בישראליות שמשלבת את היהדות, מאמין בהשגחה עליונה, לא פרטית. אני מאמין באלוקים אבל לא באלה שמדברים בשמו, בהם אני מאוד חושד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר