ש"ס נכשלה

פלג ה'מרביצי' יתמוך ב-ג'; "עסקן מנסה להכתיב לנו"

רבני פלג 'המרביצי', חרדים ספרדים שהתחנכו בישיבות אשכנזיות, הודיעו כי לא יתמכו בש"ס בבחירות הקרובות, אלא ימשיכו בהצבעתם המסורתית ליהדות התורה. הגאון הרב אברהם סלים, מבכירי הזרם הספרדי: "יש עסקן שרוצה להכתיב לראשי הישיבות ולעולם התורה הספרדי כל מיני תכתיבים" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן)

בחירות 2015: בשבועות האחרונים מתנהל קרב קשה בין תנועת "דגל התורה" למפלגת ש"ס על קולותיהם של רבני ותלמידי פלג "מרביצי" - בני תורה ספרדים.

הפלג הספרדי, נחשב מחד לתומך בצורה מסורתית במפלגת יהדות התורה זאת בעקבות היות אנשיו תלמידים מובהקים של מרן הגרא"מ שך, כשמנגד ביקשו בתקופה האחרונה בתנועת ש"ס לגייס אותו לשורותיהם זאת לאחר השינויים בהנהגה הרוחנית של התנועה הספרדית.

בימים האחרונים, אף פעלו עסקנים מטעם ש"ס כדי לקיים כינוס בחירות בביתו של הגאון רבי אברהם סלים, מראשי "מרביצי", זאת על מנת ולהוכיח שמרבית הרבנים "עברו צד". בדגל התורה נלחמו ברעיון, וביום שישי האחרון בכינוס ראשי הישיבות הציגו בתגובה גלריה של עשרות מרבני ה"מרביצי" שהביעו את נאמנותם למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ואת תמיכתם הפוליטית ביהדות התורה.

הרב סלים תקף את "העסקנים שהפיצו שמועות כאילו ושינה את דעתו". לדבריו: "אני אומר שזה שקר שאין לו יסוד, אין לו אחיזה במציאות. עולם התורה הספרדי ברוך השם הולך וגדל ושואב תורה ויראת שמיים מכל הישיבות, אבל יש כאלו שרוצים לנהל אותו. יש כאלו שרוצים להכתיב אותו".

"אני לא רוצה להזכיר, אבל יש עסקן מסויים שרוצה להכתיב לראשי הישיבות ולעולם הישיבות הספרדי שפורח כל מיני תכתיבים. אני אומר את הדברים בצורה ברורה: ברוך השם שזכינו ללמוד בישיבות הקדושות, הישיבות הליטאיות. קיבלנו הרבה תורה מהדרך של הלימוד קיבלנו הרבה השקפה".

"קיבלנו דעת תורה ממרן הרב שך זצ"ל ואחריו בקודש הרב אלישיב זצ"ל, לא זזנו אפילו במלוא נימה ממה שהיה מייעץ וזה היה בנפשו עולם התורה הספרדי. זה היה אכפת לו ומעולם לא המרנו את פיו. שיחיה לאורך ימים מרן הרב שטיינמן, שכל גדולי ראשי הישיבות קיבלו את ההנהגה שלו, אין מה לחלוק".

"אנחנו מידי קטנים לחשוב אחרת ואנחנו אסירי תודה לכל עולם הישיבות הליטאיות שנתן לנו את המנוף". בהמשך הצהיר הרב גם על עזרתם הרבה של נציגי התנועה הליטאית לעולם הישיבות התורניות של מרביצי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר