פוגרום בתל אביב

אלמונים פרצו לבית כנסת, גנבו ספר תורה וביצעו הרס

אלמונים פרצו ביום שישי לבית כנסת בשכונת יד אליהו בתל אביב וגנבו ספר תורה וחפצי יודאיקה עתיקים שהוחזקו במקום. בחור הלומד בישיבה הממוקמת בבית הכנסת הבריח את הפורצים. ראשי הישיבה: "אנחנו רואים פה את ביזוי כבודה של התורה במקום תורה, נקיים עצרת חיזוק". המשטרה פתחה בחקירה (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית הכנסת לאחר הפריצה (צילום: באדיבות המצלם)

אלמונים פרצו בסוף השבוע (שישי) לאולם התפילה והלימוד של ישיבת 'נתיבות יצחק' בנשיאות הרה"ר רבי ישראל מאיר לאו בשכונת יד אליהו בתל אביב, וגנבו ספר תורה וחפצי יודאיקה שהוחזקו בבית הכנסת.

לפי חקירה ראשונית, בסביבות השעה 12 וחצי בצהרים, נכנסו האלמונים להיכל בית הכנסת ופרצו את ארון הקודש שהיה נעול. הם פרשו על הרצפה את אחת הפרוכות והחלו לערום בתוכה את ספרי התורה במטרה לאגוד אותם בפרוכות ולהקל על נשיאתם מהמקום. בנוסף, הם פתחו את ארונות בית הכנסת, ושפכו, ניתצו ושברו כמעט מכל הבא ליד.

בסביבות השעה 13:30 נכנס אחד הבחורים לאולם, וככל הנראה הבריח את הפורצים שנמלטו דרך אחד החלונות והצליחו לקחת איתם ספר תורה אחד וכמה עשרות זוגות תפילין שנמצאו במוצאי השבת בסמוך לבית הכנסת. חוקרי מז"פ שהגיעו לישיבה ביום שישי אספו ממצאים שונים מהזירה ונפתחה בחקירה.

ראשי הישיבה הרב משה קירשטיין והרב צבי יהודה לאו - חתנו ובנו של הרה"ר ישראל מאיר לאו, והביעו זעזוע מהמעשים: ''בדיוק בערב שבת זכור, כפי שאמרו חז"ל והסבירו שעמלק רדפו אחר בני ישראל כי רפו ידיהם מלימוד התורה".

"אנחנו רואים פה את ביזוי כבודה של התורה במקום תורה, בדיוק בשעה שבין הסדרים הצליחו הרשעים לטמא את ההיכל. מקרה מזעזע זה, מצריך אותנו להתחזק ולעשות חשבון נפש ובעז"ה כבר בתענית אסתר נקיים עצרת חיזוק בהיכל הישיבה'' אמרו הרבנים.

בשבת בבוקר הגיע לאולם בית הכנסת הגאון רבי משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה המתגורר בשכונה, במטרה לחזק את בחורי הישיבה.

צפו בתיעוד מבית הכנסת שנפרץ:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר