גפני תקף את דרעי ומתנצל

ההומור של גפני: "ש"ס עשו מהפיכה? אולי בבית סוהר"

דבריו החריפים והמתקפה האישית של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נגד תנועת ש"ס והעומד בראש אריה דרעי שפורסמו ב"כיכר השבת" גורמים להתנצלות של גפני על הדברים • גפני אמר: "ש"ס עשו מהפיכה? אולי בבית סוהר" • בהודעה מטעם גפני נאמר כי הוא מתנצל וסבור שש"ס צריכה להיות חזקה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

קרב דגל התורה - ש"ס: דבריו החריפים והמתקפה האישית של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני נגד תנועת ש"ס והעומד בראש אריה דרעי שפורסמו ב"כיכר השבת" גורמים להתנצלות של גפני על הדברים.

בהודעה שיצאה מטעמו נכתב כי "גפני מתנצל על אמירתו, הוא מאלו שסבורים שש"ס צריכה להיות חזקה וגדולה".

עוד נאמר בהודעת ההתנצלות כי "הדברים נאמרו בהומור ובישיבה סגורה אך כאמור התנצל על הדברים".

בשבועות האחרונים מתנהל קרב סוער בין תנועת 'דגל התורה' הליטאית לבין תנועת ש"ס בין היתר בשל טענתם של ראשי ש"ס על כך ש'דגל התורה' חודרת לטריטוריה שהיתה שייכת בעבר למפלגה הספרדית בכך שהפעם הם פונים גם לקהל המסורתי תושבי הערים בפריפריה ובעיקר להורים לתלמידים במוסדות ה"קירוב" המשתייכים למצביעי ש"ס.

בנוסף מתנהל מאבק גם על קולות בני התורה הספרדים השייכים לפלג ה"מרביצי" שבעבר הצביעו תמיד למפלגה האשכנזית ואילו הפעם ביקשו בש"ס לפנות אליהם על רקע השינויים בהנהגה הרוחנית של התנועה.

זאת ועוד בש"ס מתקשים לשכוח את העובדה שח"כ אלי ישי הוכנס למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לקבל את ברכתו, יומיים בלבד לפני שהודיע על פרישתו מש"ס והקמת מפלגת 'יחד', צעד שנראה כהתערבות של אנשי המפלגה הליטאית במחלוקת הפניית בש"ס.

ח"כ משה גפני אף תקף בחריפות במסגרת דבריו במהלך פתיחת מטה 'יהדות התורה' בבני ברק והבהיר כי הפעם יפנו ב'דגל' לכל הקהלים ולכל המגזרים. בשיחה שקיים עם "כיכר השבת" הוסיף והבהיר כי "אין יותר טאבו, אין חזקות".

כעת מתברר כי בכינוס סגור של פעילים במטה התנועה בעיר רחובות התבטא גפני אף באופן חריף יותר נגד תנועת ש"ס ואמר: "איזו מהפכה בש"ס ביצעו? אולי בבתי הכלא".

האזינו • גפני תוקף אישית: "ש"ס עשו מהפיכה? אולי בבית סוהר"

"אני מגיע עכשיו מבית דגון שהוא יישוב ספרדי", אמר גפני, "מתקיים שם שיעור שאנחנו מממנים אותו, ואני נוסע לשם להרצאה, כשש"ס לא נמצאת. אבל אנשים אומרים שש"ס זה המהפיכה, הם עשו את המהפיכה. איזה מהפיכה הם עשו? אולי יש איזה בית סוהר שהם עשו בו מהפיכה. ש"ס לא עשו שום מהפיכה".

אחד המשתתפים: "זה מה שדרעי מתלונן שאנחנו נכנסנו לטריטוריה שלהם, אנחנו לוקחים את כל התלמידים אלינו".

גפני: "נכון נכון".

גפני ממשיך: "תעבור בכל מקום, מה יש ברחובות? תגידו מה החינוך התורני ברחובות. יש בית ספר של החינוך העצמאי אחד של בנים ואחד של בנות, יש תלמוד תורה 'הראם', יש את 'שובו' ויש את 'נתיבות משה', מה יש עוד? מוסד אחד של בנות 'אור לציון' של ש"ס, רק של בנות".

דבריו החריפים של גפני נגד ש"ס והעקיצה לעברו של אריה דרעי על המהפיכה בבתי הכלא, צפויים לגרור את ש"ס לתגובה נגדית, מה שיבעיר מחלוקת פנים חרדית דווקא בעיצומה של מערכת בחירות חשובה.

עם זאת ייתכן ומדובר בהתקפה מתואמת כדי להביא לכך שאלפי מצביעי 'הפלג הירושלמי' יצביעו עבור ש"ס כשיראו את המתקפות של גפני נגדם, ובכך קולותיהם לא ילכו לאיבוד כי אם למפלגה חרדית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר