בעיות זיכרון בגיל צעיר: בגלל חוסר תשומת לב

אם בכל בוקר לפני היציאה אתם מבלים דקות ארוכות בחיפוש אחר מפתחות הרכב, ומתבלבלים בין שמות הילדים - זה אומר שמתפתח אצלכם אלצהיימר? הנוירולוגית ליסה ג'נובה מסבירה (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אלצהיימר או רק חוסר תשומת לב? (צילום: shutterstock)

בראיון לתכנית האמריקנית הפופולרית NewsHour, החליטה הנוירולוגית ליסה ג'נובה לעשות סדר ולהבהיר אחת ולתמיד מתי בעיות זיכרון קטנות פה ושם, מצביעות על משהו חמור יותר כמו אלצהיימר, ומתי מדובר בהסבר פשוט הרבה יותר.

"אני לא מפסיקה לאבד את מפתחות הרכב והמצב של עם שמות נורא" מתארת ג'נובה, "לפעמים אני תוהה באיזו נקודה רגעי השכחה הקטנים האלה, הם למעשה סימן להתפתחות משהו מדאיג?" תהייה שככל הנראה משותפת ללא מעט מאוכלוסיית העולם.

"סימנים מדאיגים הם קושי בזכירת שמות, כאשר אינכם מצליחים להיזכר באות בה מתחיל השם, ושום קצה חוט לא קופץ לכם גם בשעה שלאחר מכן. או מפתחות, אינכם מסוגלים למצוא את מפתחות הרכב או הבית, וכשמצאתם, אינכם מבינים למה הם מיועדים, לחלופין, מצאתם את המפתחות במקרר או בכל מקום מוזר אחר. אלה מקרים שכדי לבדוק" אומרת ג'נובה.

"אך כאשר סימנים אלה מופיעים אצל אנשים צעירים ובריאים - ממוצע גיל 25 - אין מה לדאוג" טוענת ג'נובה. "זה טבעי שהם יחוו רגעים כאלה בין 3-4 פעמים בשבוע. ההבדל הוא שהם יזכרו בשם הנשכח, המפתחות יימצאו במקום הגיוני כמו בין כריות הספה ובגדול זה סביר פחות שאיבודי זיכרון נקודתיים אלה נגרמים כתוצאה ממחלה ניוונית".

אז מה הסיבה האמיתית? "הסחת דעת" קובעת ג'נובה. "איבוד הזיכרון נגרם כתוצאה מחוסר תשומת לב. אנו נוטים לעשות חמישה דברים בבת אחת, ולא באמת שמים לב היכן שמנו מה ומתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר