המשגיח של 'אור ישראל' הגאון רבי פנחס גולדווסר: "להתנתק לחלוטין מהפלג הירושלמי"

הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, משגיח בישיבת "אור ישראל", תוקף חזיתית את אנשי הפלג הירושלמי וקרא להתנתק מהם לאחר שהם פרשו מכלל הציבור ולא להשתדך עימם (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר (צילום: יוסי, מתוך ויקיפדיה)

מערכת הבחירות הסוערת והפילוג הליטאי: במהלך כינוס שהתקיים בסוף השבוע האחרון בבני ברק למען מפלגת 'יהדות התורה', בחר הגאון רבי יצחק פנחס גולדווסר, משגיח בישיבת "אור ישראל", לתקוף חזיתית את אנשי הפלג הירושלמי שאינם מצביעים למפלגה וקרא להתנתק מהם לאחר שהם פרשו מכלל הציבור וכן שלא להשתדך עימם ולא לקבל את ילדיהם לתלמודי התורה והישיבות.

"אסור להסתכל על זה כאיזה שהוא אירוע, יש פה התחלה של פרישה וכל הפורשים מן הציבור התחילו לשם שמים", אמר הרב גולדווסר, "זה שאחד מדמיין שהוא עשה לשם שמים זה עדיין לא לשם שמים".

הרב גולדווסר המשיך ואמר כי "אין לי ספק שאצל רבים מהם זו תחושה של גאוות יחידה, אולי חלקם לא הצליחו ביניהם אם זה במשרות או שלום בית, אולי לא מסתדרים עם הילדים, הם מחדירים בעצמם שרק הם מבינים את עומק ההשקפה הצרופה של מרן הרב שך זצ"ל. הם מדמיינים. זה נותן להם הרגשה טובה. הם מתכוונים לשם שמיים".

"אני לא מדבר על העצי סרק, להם אין תקנה", הוסיף הרב גולדווסר, "אבל יש הרבה מהאנשים שעומדים מן הצד ואומרים נו 'מחלוקת של רבנים', והם צריכים להתעורר ולהבין שצריכים להיפרד. כל בן תורה צריך להבין, עכשיו זו שעת ההכרעה אם לאנשים אין את האחריות המינימלית ומוכנים לתקוע סכין בגבינו ובגבה של כל היהדות על הנושאים שהם כביכול עליהם נלחמים ומוכנים לכל זה רק בגלל שזה לא קיבל מגרש. מה אנחנו מפלגת נהגי מוניות? האם 'יהדות התורה' קמה בשביל לשרת את האינטרסים שלנו?".

"אנחנו צריכים לקבל את ההחלטה שלא משתדכים אתם יותר, לא מקבלים אותם לישיבות, לחדרים ולסמינרים. הם הופכים להיות חוג בפני עצמו. תרגישו שאתם רועי אברהם ואנחנו רועי לוט. אבל אין לנו אתכם יותר שום קשר אם אתם מוכנים לבגוד בשעה גורלית כזאת אנחנו מתנתקים ממכם. ואם זו תהיה הגישה הרבה מאוד אנשים יחשבו פעמיים ויגידו עד כאן. יש גבול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר