הותר לפרסום

חמאס הפעיל רשת עם סוחרים ישראלים להברחת חומרים לבניית מנהרות

אחרי חקירה ארוכה הוגשו הבוקר כתבי אישום בפרשת "זום אין", במסגרתה נחשפה רשת שהקים החמאס יחד עם סוחרים ישראלים ועסקה בהברחת חומרים לבניית מנהרות (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חלק מהמתכות (חטיבת דובר המשטרה)

הותר לפרסום: במסגרת חקירת פרשה שזכתה לכינוי "זום אין", נחשפה רשת שהופעלה על ידי החמאס, בשיתוף עם אזרחים ישראלים, דרכה הבריח ארגון הטרור אמצעים וחומרים לבניית המנהרות ולצרכים צבאיים.

הבוקר הגישה פרקליטת מחוז דרום 4 כתבי אישום בפרשה כנגד מיכה פרץ, תושב מבטחים בעוטף עזה, יהורם אלון, תושב תל אביב, נאג'י זוערוב משחאדה ואיש עסקים נוסף ששמו נאסר לפרסום.

(חטיבת דובר המשטרה)

על פי הפרטים שעלו בחקירה, חמאס הבריח אלפי טונות של חומרי גלם, דרך מעבר כרם שלום, ששימשו אותה למתקנים צבאיים, להכנת מנהרות ,למתקני אימונים ולתעשיית ייצור האמל"ח ברצועת עזה.

עד כה נחקרו בשב"כ 26 חשודים, בהם שלושה אזרחים ישראלים, בנוסף נחקרו חשודים נוספים במשטרה וברשות המיסים.

הרשת נחשפה לאחר פעילות משותפת של שורה ארוכה של גורמי ביטחון בהם: שירות הביטחון הכללי, המחוז הדרומי של משטרת ישראל, רשות המיסים והפרקליטות, ובסיוע משרד-הביטחון, רשות המעברים, צה"ל, מתפ"ש ויחידת- החילוט של האפוטרופוס-הכללי.

(חטיבת דובר המשטרה)

בשב"כ מתארים את השיטה בה פעלה הרשת: לדבריהם, בחמאס זיהו את מעבר כרם שלום כמקום טוב להעברת אמצעים וחומרים, זאת משום שישראל מקפידה להשאירו תמיד פתוח בכדי להעביר מצרכים חיונים לרצועה.

באמצעות סוחרים פלסטינים מורשים הם ביצעו רכש נרחב של חומרי גלם ואמצעים, הכוללים ברזל ומוצריו, ציוד חשמלי ואלקטרוני, ציוד תקשורת וחומרי גלם ותעשייה שונים לצורך שימוש בו , גם במערכיהם הצבאיים. המוצרים הגיעו מישראל, חו"ל והרשות הפלסטינית.

בשב"כ מציינים כי ניהול הסחורות נעשה על ידי גורמים בישראל, שידעו כי מדובר באמצעים שהכנסתם לרצועה מחייבת היתר מיוחד, אותו לא קיבלו, או שידעו והעריכו כי הם מיועדים לגורמי-טרור.

כאמור, בתום החקירות הוגשו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום חמורים, נגד שלושת החשודים הישראלים, בחלק מן המקרים יוחסו לנאשמים גם עבירות ביטחוניות חמורות. כמו כן הוגשו לבית המשפט בקשות לחילוט הסחורה וכלי הרכב שנתפסו. חקירות הפרשה נמשכות.

(חטיבת דובר המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר