חדו"ש דורשת מ'יהדות התורה': להפסיק לפרסם את ה'קול קורא'

עמותת חדו"ש פנתה למפלגת 'יהדות התורה' בדרישה להפסיק לפרסם את ה'קול קורא' מאחר והברכות המופיעות בו למי שיצביע ג' הינם עבירה על חוק הבחירות שאוסר זאת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כינוס ראשי הישיבות (צילום: משה גולדשטיין)

שוב הארגון הרפורמי והאנטי דתי מתעלל בציבור החרדי: הבוקר (שני) מפרסמים בעמותת חדו"ש הודעה לפיה יהדות התורה פרסמה בניגוד להחלטת יו"ר ועדת הבחירות הקודמת השופט אליקים רובינשטין ובניגוד לחוק הבחירות הבטחה לברכות לכל מי שיצביע ג'.

לטענתם, על ההבטחה חתומים 26 בכירי הרבנים של המפלגה וביניהם מרנן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מגור, כאשר ב"קול קורא" נכתב כי "הננו תפילה להשם יתברך כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת, אגודת ישראל דגל התורה, שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני ובכל הברכות ממקור הברכות".

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון עו"ד אורי רגב אומר כי "יהדות התורה הוכיחה שוב שהיא אינה מכירה בשלטון החוק הישראלי ורואה עצמה מעל החוק". רגב דורש מיהדות התורה להתחייב מייד להמנע מכל פרסום נוסף של מודעת הברכות.

יצוין כי במערכת הבחירות ב-2013, הורה השופט רובינשטיין לשנות מנוסח ה'קול קורא' בגלל עתירת חדו"ש, כך שאת המילה "יתברכו" החליפה המילה "שיזכו" ואת המילים "בכל הברכות ממקור הברכות" החליפו המילים "שיזכו בכל הטוב ממקור השפע".

לדברי רגב, "הדרג הבכיר של הרבנים בהם מדובר הופך את העבירה לחמורה במיוחד. העובדה שהם חוזרים על אותה עבירה למרות החלטת יו"ר ועדת הבחירות בבחירות הקודמות מהווה צפצוף ארוך על החוק".

לדברי רגב, לברכות הרבנים "יש ערך ומשקל מיוחד בעיני מצביעים חרדים רבים המאמינים בכוחם המאגי. קשה שלא לתהות האם הסרוב של יהדות התורה לוותר על האמצעי האסור של ברכות, מהווה הודאה בכך שבלי הבטחות מיסטיות המפלגה תאבד קולות רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר