ההסברה של יהדות התורה: "מספיק שתי מודעות של 'ועשית' כדי להביא מצביעים"

כתבת עיתון "הארץ", עופרה אידילמן, מפרסמת היום את רשמיה מביקור במטה ההסברה של 'יהדות התורה' שם חוששים לאבד מצביעים אך גם חוששים להתנגח ביאיר לפיד (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: משה גולדשטיין)

כתבת עיתון "הארץ" עופרה אידילמן הפתיעה השבוע את חברי מטה ההסברה וביקרה במטה הראשי של מפלגת יהדות התורה בפתח תקווה משם היא שבה עם תובנות רבות שפרסמה הבוקר (שני) בעיתון 'הארץ'.

תחת הכותרת "ביהדות התורה נזהרים לא להפוך את לפיד להמן הרשע", מספרת אידילמן על דרכי הפעולה של המפלגה, הכנסים, הפילוחים והסקרים, עבודת המטות ומיפוי משפחות, וכלה באמצעי ההסברה הבסיסיים מודעות בעיתונים היומיים וברחובות, וגם על הסרטונים החדשים שיפתיעו את כולם והקריצה לקהלים חדשים.

בכתבה, מספר ירח טוקר יועץ התקשורת ביהדות התורה כי "באופן מסורתי ההסברה אצלנו מתחילה מאוד מאוחר ובאופן עקרוני מספיק שתי מודעות 'ועשית ככל אשר יורוך' בעיתונות החרדית כדי להביא מצביעים".

בכתבה שמתפרסמת בעמוד 6 ב"הארץ" מבינים חברי מטה ההסברה ביהדות התורה כי ההתמודדות הפעם קשה מתמיד. זליגה למפלגתו של אלי ישי, מצביעים המתלבטים, אנשי עץ, וכו' גורמים לאתגר להיות רציני ומשמעותי יותר, אך לא פחות האם נכון להתנגח מול יאיר לפיד.

בכתבה מצוטט סגן ראש העיר בני ברק מנחם שפירא, שאומר כי באמצעות מיפוי המצביעים, יש למפלגה מידע על כל אחד והאם יהיה בארץ ביום הבחירות ואם צריך הסעה וכדו'. "אנחנו מתמקדים על איוש קלפיות ושינוע מצביעים, אבל המטה העיקרי הוא של נשים המקבלות על עצמן לסיים את קריאת ספרהתהלים ביום הבחירות למען הצלחת המפלגה".

הכתבת מדגישה כי לראשונה, יהדות התורה פותחת מטות בערים בפריפריה, מה שלא עשו בעבר, ומה שגורם ל"פיצוץ" העיקרי מול ש"ס, ולראשונה הוקם פייסבוק למפלגה ע"י אוהדי יהדות התורה, שם העלו סרטונים וממי"ם יצירתיים.

הכתבת מספרת כי שעה לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה פרסמו במטה ההסברה סרטון ראשון מאולתר עם תגובותיהם של ח"כ ליצמן וגפני, ואתמול עלה לרשת סרטון חדש המציג את יהדות התורה כשוער במשחק כדורגל שולחני כאשר השחקנים הם הסיעות האחרות המנסות להבקיע חקיקות אנטי דתיות, והשוער עוצר את כולם.

"זו ממשלה שהדירה חרדים מהיום שהוקמה וזה בא באופן מוצהר מלפיד", הסביר ירח טוקר בכתבה. אך בכל זאת, במפלגה החליטו באופן מושכל שלא למקד בו את הקמפיין. "כל דבר שנכתוב נגדו רק ישמש אותו כדי לעמוד מול הבוחרים החילונים", הסביר מנהל הקמפיין, שעיה איצקוביץ' ממשרד הפרסום "תוצאות אפקטיביות". "ברגע שנתחיל לתקוף אותו חזיתית אנחנו בטוחים שהוא יעשה פולו־אפויגיד: 'אתם רואים? חרדים תוקפים אותי'. אז החלטנו שלא ניתן לו את העונג הזה".

לצד סרטוני הווטסאפ, תחלק המפלגה פלאיירים ותתלה מודעות רחוב ופשקווילים. בסוף השבוע שעבר החלו במבצע תליית שלטים במרפסות רבנים. "כשאדם רואה את הרב שלו שם מודעה גם הוא ישים ויש לכך אפקט משמעותי", הסביר טוקר.

הכתבת מביאה גם סיקור מאירוע בו השתתף מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן וכתבה כי "אחרי פרסום ג'ינגל המפלגה, שתקוותם היא כי יהפוך ללהיט חתונות חרדיות ולרינגטון מבוקש, ערכו ביום שישי האחרון בבני ברק כנס בחירות עם מועצת גדולי התורה של דגל התורה. הרב אהרן יהודה לייב שטיינמן בן המאה קרא למצביעים לבוא ולהיות שותפים לקידוש השם. מי שנכח במקום דיווח שבשקט ששרר כשדיבר אפשר היה לשמוע גם זבוב באולם. תקוות המפלגה היא שכנס זה ודומים לו שייערכו בחסידויות יגרמו לבוחרים לצאת להצביע בהמוניהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר