לעבוד בעמידה: "ישיבה ממושכת מקצרת את החיים"

כל הסיבות הטובות לעבור לעבוד בעמידה: גוף האדם אינו בנוי לישיבה ממושכת ושעות המשרד הארוכות גורמות לו נזק רב שגם פעילת גופנית לא תוכל לתקן. עבודה בעמידה מגבירה את קצב חילוף החומרים ומשפרת את האנרגיה • לא תנסו? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
עבודה בעמידה. למה שלא תנסו, בעצם? (צילום: shutterstock)

הטרנד החדש בעולם המשרדים וחובבי הבריאות: עבודה בעמידה. ואם זה נשמע לכם מופרך, כדאי שתקראו את העובדות הבאות:

לפי מאמר שפורסם במגזין הבריאות WebMD, בני האדם אינם רובוטים, והגוף אינו מתוכנת לישיבה ארוכה מול מסך. לכן, כל דקה שאנו מבלים בישיבה, מקצרת את החיים.

עובדה 1#: האדם הממוצע יושב במשך יותר מתשע-עשר שעות ביום.

עובדה 2#: ישיבה למשך פרקי זמן ארוכים מפריעה לגוף לייצר אנזים בשם LPL, האחראי על ספיגה של חומצות שומן אל תוך התאים.

עובדה 3#: גם פעילות גופנית סדירה אינה מספיקה לנטרול הנזק שנגרם לגוף כתוצאה מישיבה ממושכת.

מומחים מכנים את הישיבה כ"מכת העישון החדשה", ההבדל היחיד הוא שעישון נדמה כדרך נחמדה להכיר חברים חדשים ולהיות מקובל בחברה, ולעומתו את העובדה שאתם חובבים ישיבה ממושכת (מכירים את המונח "בטטת כורסה"?), תעדיפו להצניע.

"גוף האדם לא אמור להיות מקופל במשך זמן רב בתנוחת 'בייגלה' מעוותת, אלא זקוף כחץ" נכתב במאמר, "עבודה בעמידה אולי נשמעת כואבת, אך ברגע שתעשו את השינוי לא תפסיקו להפיץ את הבשורה".

כל הסיבות הטובות לעבוד בעמידה

ראשית, עבודה בעמידה מגבירה משמעותית את קצב חילוף החומרים ושריפת קלוריות. מסתבר שלהוריד במשקל ולעבוד באותו הזמן זה לא פנטזיה.

בנוסף, "אם בעבר הייתי חוזר מהעבודה מותש לחלוטין, כעת אני שופע אנרגיה" מתאר מחבר המאמר, טום אודונל. לדבריו, ההתנגדות לעזוב את שולחנות הישיבה המסורתיים, מקורה בקיבעון ואינה מסובכת כלל. "ביומיים הראשונים, תעמדו ליד השולחן שלכם במשך שעתיים. נכון, כולם ירימו גבה, אבל אתם תענו: 'אני עושה שינוי חשוב בסגנון החיים כי אני מעריך את הבריאות שלי!'. בשלב הבא, קנו לעצמכם או בקשו מהבוס לארגן לכם מעמד מיוחד שמותאם לעבודה בעמידה".

בתחילה זה יראה לכם משונה ואולי גם מביך, אך כדאי שתדעו: במאה התשע-עשרה, כולם עבדו בעמידה, והנה פרט היסטורי מעניין: זו גם המאה הזכורה לטובה מבחינת מדדי בריאות גבוהים יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר