נתניהו באיפא"ק:

"לא הגעתי לפגוע בנשיא אובמה; אנו כמו משפחה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב בוועידת איפא"ק וניסה להוריד את להבות המחלוקת עם הממשל האמריקני: "הנאום לא בא להראות חוסר כבוד לנשיא אובמה או לנשיאות ארה"ב, יש לי כבוד גדול לשניהם. אנחנו כמו משפחה, אבל גם במשפחה יש חילוקי דעות" • צפו (חדשות, מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אובמה ונתניהו, ארכיון (Miriam Alster / FLASH90. וידאו: מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בוועידת איפא"ק וניסה להרגיע את להבות המחלוקת עם הממשל האמריקני, זאת על רקע סערת נאומו הצפוי מחר בקונגרס. נתניהו החל את דבריו והודה לשגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר, שאחראי בין היתר להזמנת נתניהו לקונגרס מאחורי גבו של הנשיא אובמה, ולרעייתו שרה.

"מדובר בזמן קריטי. הברית שלנו חזקה מתמיד" אמר נתניהו, "אולי לא שמעתם, אבל אני אנאם בקונגרס מחר. אף פעם לא נכתב כל כך הרבה על נאום שעדיין לא ננאם. הנאום לא בא להראות חוסר כבוד לנשיא אובמה או לנשיאות ארה"ב, יש לי כבוד גדול לשניהם. אני מעריך את כל מה שהנשיא אובמה עשה בשבילנו. אני מודה לו מאוד על כך".

נתניהו הוסיף: "הנאום לא בא בשביל להביא למחלוקת בין שתי המפלגות בארה"ב בנוגע ליחסים עם ישראל. גם הדמוקרטים וגם הרפובליקנים עבדו תמיד בצמוד איתנו והעניקו לנו את הסיוע הביטחוני שהיינו צריכים, בכל זמן נתון".

לדבריו, "העבודה יחד עושה את ישראל חזקה ואת הברית בין המדינות חזקה. אני מאוכזב מכך שיש אנשים שהופכים את יחסי המדינות למחלוקת בין המפלגות".

"איראן מסייעת כיום בצורה מסיבית לטרור, אז תארו לכם מה היא תעשה עם נשק גרעיני" אמר נתניהו, "אסור לנו לתת לזה לקרות. כראש ממשלת ישראל יש לי חוב מוסרי לדבר בקול רם נגד זה. במשך שנים היינו חסרי אונים נגד אויבנו שתקפו אותנו במשך 2,000 שנה. ובכן, לא עוד! הימים בהם היהודים היו חסרי אונים הסתיימו".

נאומו של נתניהו הופסק כמעט כל דקה במחיאות כפיים ממושכות, כאשר הקהל כולו נעמד ומריע לדבריו.

"כעת אנחנו מגינים על עצמנו, כמובן בעזרת חברתנו ארה"ב. היום אנחנו כבר לא יושבים בשקט, יש לנו אפשר לדבר. מחר אני מתכנן להשתמש באפשרות הזו. אני מתכנן לדבר על איראן שמאיימת להשמיד את ישראל, מסייעת לטרור ומייצרת בזמן שאנחנו מדברים נשק גרעיני".

נתניהו הוסיף ,"ישראל וארה"ב מסכימות שאסור לאיראן להחזיק בנשק גרעיני, אבל אנחנו חלוקים בנוגע לאיך למנוע את זה מאיראן. זו מחלוקת בין בעלות ברית. ארה"ב מדינה גדולה, ישראל מדינה קטנה. ארה"ב מתגוררת בשכונה שקטה בעולם, ישראל מתגוררת בשכונה מופרעת. ארה"ב חזקה וגדולה, אנחנו חזקים אבל קטנים. ארה"ב פועלת לשגשג, ישראל פועלת בכדי לשרוד.

"בגלל זה, לישראל ולארה"ב יש מחלוקות רבות במשך שנים. נשיא ארה"ב התנגד להכרזתו של בן גוריון על מדינת ישראל. ארה"ב התנגדה להפצצת הכור בעיראק. יש סיבה למה אני מזכיר את זה - למרות כל המחלוקות, הברית בין ישראל לארה"ב הלכה והתחזקה יותר ויותר. ואני בטוח שהברית תתחזק בהמשך".

"אני אגיד לכם למה: בגלל שאנחנו חולקים את אותו חלום ואת אותם ערכים" אמר נתניהו והוסיף, "כשאסד יורה על אזרחיו טילים, רופאים בישראל מטפלים בפצועים. בישאל יש זכויות לנשים. ישראל וארה"ב ימשיכו לעמוד יחד מכיוון שאנחנו "משפחה". יש מחלוקות במשפחה, אבל עלינו תמיד לזכור שאנחנו משפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר