אלפים בכנס ש"ס בתל אביב; דרעי: "איפה המנהיג שכולם כיבדו?"

אלפים השתתפו בכנס המרכזי של תנועת ש"ס לקראת הבחירות לכנסת ה-20. בין הנוכחים: כ-200 רבנים. כסא של מרן הגר"ע יוסף הוצב מיותם על במת הכבוד. סיקור מיוחד (בחירות)

ישי כהן | כיכר השבת |
גלימתו וכיסאו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בבימת הכבוד, הערב (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בחירות 2015: אלפים השתתפו הערב (שלישי) בכנס המרכזי של תנועת ש"ס לקראת הבחירות לכנסת באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב. כיכר השבת העביר שידור חי מהאירוע

מדובר בכנס המרכזי של המפלגה הספרדית ערב הבחירות, כאשר כמאתיים רבנים ממלאים את במת הכבוד, ובראשם מועצת חכמי התורה של המפלגה בראשות הגאון רבי שלום כהן. על בימת הכבוד הוצב כיסאו הריק של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל ועליו גלימתו.

ראשון הנואמים היה האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שאמר כי לא התכוון להגיע לאירוע בשל מצבו הבריאותי אך "לאחר שבא אליי מור אבי הקדוש ע"ה בחלום ואמר לי 'בני, עת לעשות לה' הפרו תורתך, אתה תעבור חלוץ לחזק את סיעת ש"ס ואת ידידינו אריה דרעי כדי שירימו את קרן התורה כפי שעשה את זה במשך כל השנים', באתי הינה לחזק אתכם ולפנות בשם כל רבני משפחת אבוחצירא, באתי בשליחות מור אבי הקדוש ע"ה".

במהלך נאומו של הגאון רבי דניאל זר, הוא הזכיר את שמו של יו"ר מפלגת 'יחד' ח"כ אלי ישי, והציבור החל לצעוק "בוז - הוא בוגד". דרעי קרא לקהל "'די, שקט" והמנחה התערב בכדי להשתיק את המוחים.

מנחה האירוע ישראל מאיר ביטון הזכיר את שמו של הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף התומך בש"ס, רק שהחוק אוסר עליו להצהיר זאת בשל כהונתו כרב ראשי: "כולכם בוודאי יודעים מה דעתו של הראשל"צ בנו של מרן ולא כאן המקום להאריך".

יד אליהו, הערב (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

במהלך הערב הוקרנו דבריו של הגאון רבי בן ציון מוצפי, שאמר: "לצערנו הפסדנו את מרן, כואב לי. כי אני כל ימי לא השתתפתי בשום מערכת בחירות, התנזרתי מהן לחלוטין, אבל היום עתיד היהדות הספרדית מאוד גורלי, זו שעה היסטורית, הקב"ה ריחם עלינו ונתן לנו את שני זקני הדור והם הגאונים הגר"ש כהן והגר"ש בעדני, אני מכיר אותם אישית למעלה מחמישים שנה".

לאחר מכן עלה לנאום חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, שביקש בפתח נאומו שלא לקטוע אותו במחיאות כפיים. "עברנו תקופה קשה מאוד, שנתיים של רעב" פתח הגר"ש בעדני את דבריו ותקף את 'הבית היהודי' על החבירה ליו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד.

לדבריו: "נרדפים היינו, נרדפים ממש, ולא מדבר על החוקים שמחוקקים, הפכו את לומדי הישיבות לפלילים, להפוך בחור ישיבה שלא נוגע בזבוב לפלילי, למה - בגלל שלומד תורה, איזה ביזיון. מי עשה את זה, מי עשה את זה? כואב לי הלב, אלה שהרבנים שלהם דתיים". "יש שתוף פעולה מלא עם יהדות התורה" הדגיש הגר"ש בעדני בנאומו.

בהמשך הערב, לאחר כניסתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, הוקרן באולם סרטון שסיכם את תקופת פטירתו של מרן פוסק הדור הגר"ע יוסף זצל והסיקור התקשורתי בארץ ובעולם סביב ההלוויה.

לאחר מכן עלה הרב צבי חקק, עוזרו האישי של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל לנאום גם הוא ואמר: "קשה לעמוד במקום זה, מקום אשר תדיר מרן היה עומד ומדבר לקהל, וכאן עומדים אנו היום באותו המקום ונראה לנו שאינו עמנו, מרן היה רגיל להגיד שאדם גם אחר פטירתו מגיע ונמצא באותם המקומות, תנועת ש"ס היא התנועה היחידה אשר מרן הקים ותמך בה במשך כל השנים".

אחריו עלה לנאום יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהכתיר את הגאון רבי דוד יוסף כ"ממשיך דרכו של מרן" ואמר: "אין ספק שזה מביא שמחה גדולה לראות את הציבור הענק הזה, אבל תרשו לי לומר לכם שהלב כואב, הלב שבור, אנחנו היינו שרגילים להיות כאן במשך עשרות שנים כשמרן יושב בראשונו והיום הכיסא עומד ריק".

אריה דרעי, הערב (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

"איפה המנהיג שכולם כיבדו ופחדו, הוא השאיר אותנו כאן, אבל מרן, מרן השאיר לנו את הדבר הגדול ביותר - מועצת חכמי התורה, שלושים שנה ליוו אותו יד ביד, ומרן השאיר לנו את מועצת החכמים ולאורם נלך".

דרעי תקף את יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד שאמר כי "ישקם אותו": "מאיפה ההתנשאות הזו, מאיפה הגזענות הזו? איפה הבושה? אתה תשקם אותי? תראה את הציבור הזה, תראה מי עומד מאחורינו, את זה אתה רוצה להפסיק?. יאיר לפיד את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק, המנגינה של התורה". בסיום נאומו הבטיח דרעי: "במוצאי הבחירות ש"ס תהיה ההפתעה הגדולה ביותר בעז"ה".

לאחר מכן עלה הגאון רבי דוד יוסף לנאום, כאשר המנחה שב והכתיר אותו כ"ממשיך דרכו של מרן זצ"ל" ואמר כשקולו חנוק מבכי: "אבא אהב את עם ישראל, בא רצה את טובת ישראל, אנחנו צריכים להמשיך בדרך הזאת".

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז נשא גם הוא דברים לאחר שפתח והכתיר את הגר"ד יוסף כ"ממשיך את דרך מרן": "תנועת ש"ס היא נשמת מרן. יש לנו תנועה אחת והיא המובילה וכולנו אחריה, זו תנועת ש"ס".

אחרון הנואמים ומי שנעל את העצרת היה נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן. בפתח דבריו, ביקש מנחה האירוע לכבות את האורות באצטדיון כולו.

במרכז דבריו אמר הגר"ש כהן: "מה שעשה מרן, הוא גידל את העולם הספרדי. כמה ישיבות נפתחו, כמה כוללים נפתחו, כמה וכמה וכמה, הכל ממנו. את מרן רדפו אותו הרבה, ב"ה ה' הציל אותו, ועד היום מנצלים את זה שהוא עזב אותנו, כל הרבנים הגאונים האלה מכל הארץ אלו שבאו לכבודו זה לכל אחד".

"מסכנים אלה שסוטים למקומות אחרים, אתמול בא אברך לדבר איתי, שמעתי שהוא עושה פעולות למישהו אחר, הוא אמר לי שראש התנועה עושה מה שהוא רוצה הוא לא שומע לכם, אמרתי לו 'מה אתה מכיר אותו יותר ממני?'.

"שמעתי פעם ממרן שמי שלא יצביע ש"ס הוא לא מוחל לו, עכשיו זה עוד יותר גרוע, שהוא נמצא בעולם העליון, כמה יש לעשות את מה שהוא עשה, להמשיך את זה, מסכן מי שמוחק את מה שהוא עשה, מסכן, הוא מחריב את העולם ולא מרגיש".

הגר"ש כהן, הערב (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הגר"ש כהן תקף בחריפות ואמר: "בשום אופן אפשרות, מסכן מי ששומע מישהו שאולי חושב להטות את דעתו או דברים כאלה, צריך לרגום אותו".

הגר"ש כהן התייחס לפרשת הקלטת שנחשפה בחדשות 2, בה נשמע מרן הגר"ע יוסף תוקף את אריה דרעי ואמר: "הוציאו בר מינן איזה קלטת נגדו (אריה דרעי. י-כ) אני לא שמעתי, מורי ורבותי, מסכן בן-אדם שיודע את כל התורה מהתחלה עד הסוף והקב"ה אומר על משה 'בכל ביתי נאמן הוא', אבל יש קלטת שאמר לו למשה 'יען כי לא האמנתם בי להקדישני', מלמד אותך שלמרות ששמעת את הקלטת הזו אתה 'בכל ביתי נאמן הוא', אמרתי את זה בשביל לחזק אותך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר