ביבי או בוז'י? בגור רומזים לפרוש: הכל פתוח, 'המועצת' תתכנס ותחליט

סיעת 'שלומי אמונים' של ח"כ מאיר פרוש יצאה בקמפיין נגד אפשרות תמיכה ביצחק הרצוג לראשות הממשלה, אך בגור מבהירים להם: המועצת תתכנס אחרי הבחירות ותחליט (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל (צילום ארכיון: אלי סגל)

הויכוח הפנימי בתוככי יהדות התורה לגבי שאלת ההכרעה בנושא ההודעה כעת על תמיכה במי מהמועמדים לראשות הממשלה אחרי הבחירות נמשכת.

בתנועת 'שלומי אמונים' יוצאים בקמפיין הכולל מאמרים פובלציסטים התוקפים את עמדותיו של יו''ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג כשהמטרה הברורה היא "לקרוץ" לקהל המצביעים הטבעי של התנועה הנחשב לבעל אוריינטציה ימנית והתומכים במובהק על שמירה על ארץ ישראל כדוגמת חסידויות חב"ד, ברסלב, קרלין, ערלוי ועוד כשברקע ניצב החשש מפני זליגת קולות אפשרית למפלגת 'יחד' בראשות אלי ישי שכבר הודיעה רשמית על תמיכתה במועמדותו של נתניהו ושתמליץ עליו לאחר הבחירות.

אך במקביל בסיעה המרכזית - חסידו גור מבקשים להמשיך לשמור על עמימות ולא לקבל הכרעה בנושא זה עד לאחר הבחירות.

רמז לדברים היה ביקורו המתוקשר של הרצוג בבבני ברק לרגל שמחת נישואי נכדתו של ח"כ יעקב ליצמן בו התקבל בכבוד רב.

היום (רביעי) אף מודיע מזכיר מועצת גדולי התורה הרב מרדכי שטרן בשיחה המתפרסמת רק בעיתון "המודיע" כי באם הדבר יתאפשר הרי שמועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל תתכנס יממה לאחר הבחירות על מנת לדון בתוצאות ולהכריע לגבי ההמשך.

לדברי גורמים בכירים בתנועה, החידוש אינו בכינוסה של המועצת שהיתה צפויה להתכנס בלאו הכי לאחר הבחירות בכדי לדון בנושא, אלא עצם הפרסום המוקדם הנועד למנוע מחטף באשר להחלטה עוד לפני הבחירות לגבי הכרעה על זהות המועדף לראשות הממשלה.

ברגע שמודיעים כבר כעת שהמועצת תתכנס מבינים כולם שלא תיהיה הכרעה ברורה עד לבחירות בנושא זה אלא רק לאחריהם והדבר מהווה מכה קשה למצדדי התמיכה בבנימין נתניהו שביקשו להחליט כבר כעת בנידון ועתה ידיהם "כבולות" עד לאחר הבחירות - מועד כינוסה של המועצת החסידית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר