הניו יורק טיימס: "נאום נתניהו - לא משכנע"

העיתון הנחשב "ניו יורק טיימס" פרסם מאמר מערכת שעסק בנאום "הלא משכנע של נתניהו", בו לטענתם ראש הממשלה לא הציג מידע חדש ומשמעותי בנושא האיראני (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נתניהו בקונגרס, אמש (צילום: Amos Ben Gershom/ GPO)

ארצות הברית לא הופתעה מנאומו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, כנגד ההסכם המתגבש עם באיראן בסוגיית הגרעין.

העיתון הנחשב "ניו יורק טיימס" פרסם מאמר מערכת שעסק בנאום "הלא משכנע של נתניהו", בו לטענתם ראש הממשלה לא הציג מידע חדש ומשמעותי בנושא האיראני ומשום כך מסקנת העיתון הוא כי הנאום היה למטרת בחירות פנימיות ותו לא.

בעיתון תקפו את ראש הממשלה: "דרישתו שאובמה יפעל להשיג הסכם טוב יותר חלולה. ברור שאינו מעוניין במו"מ ואינו מציע גישה אלטרנטיבית הגיונית שתסייע לעצור את הגרעין האיראני".

עוד נכתב כי "ההסכם לא יבטל את תוכנית הגרעין האיראנית, אך גם הפסקת המו"מ לא תעשה זאת. גם הפצצת מתקני הגרעין לא יבטלו את היכולת הגרעינית של טהרן היות והמדענים שרכשו את הידע הדרוש בששת העשורים האחרונים יוכלו לשקם אותם בתוך כמה שנים".

באשר לטענה כי לאיראן יש השפעה על האזור כולו, דחה כותב האמר את הדברים וטען כי "ההתנהגות המאיימת והמגונה של איראן היא הסיבה שאובמה משקיע כל כך הרבה אנרגיה במשא ומתן להסכם. אבל אחת הסיבות העיקריות לכוחה הגובר של איראן באזור היא המלחמה שהובילה ארה"ב ובה הפילו את סדאם חוסיין, מלחמה שנתניהו תמך בה".

הכותב בחר בסוף מאמרו לפנות לקונגרס וכתב כי "סקר חדש של אוניברסיטת מרילנד מראה רוב ברור בקרב הציבור האמריקני שתומך בהסכם. על הקונגרס לזכור שהאחריות שלו היא לאינטרס הביטחוני של ארה"ב וזה כולל השגת הסכם עם איראן. אם הקונגרס יחבל בהסכם, כפי שרוצה נתניהו, הוא יישא באשמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר