הרמטכ"ל איזנקוט: "צה"ל מחויב לגמישות"

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס למצב במזרח התיכון ואמר כי "בשנים האחרונות משנה המזרח התיכון את פניו, מה שמחייב את צבא ההגנה לישראל לגמישות" (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרמטכ"ל גדי איזקרוט (צילום: IDF Spokesperson/FLASH90)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט התייחס בפעם הראשונה למצב השברירי במזרח התיכון וטען כי השינויים האזוריים מחייבים גם את צה"ל להשתנות.

את הדברים אמר במהלך נאום שנשא בטקס סיום מחזור 130 של קורס החובלים שנערך במעמדו ובהשתתפות שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, ומפקד זרוע הים, אלוף רם רוטברג.

הרמטכ"ל אמר כי "בשנים האחרונות משנה המזרח התיכון את פניו, מה שמחייב את צבא ההגנה לישראל לגמישות. הים הוא מקור כוח משמעותי לחוסן הלאומי והכלכלי של מדינת ישראל. יחד עם זאת, הוא מאפשר לאויבים שרוצים לפגוע בנו מרחב גדול של איומים וסיכונים. עלינו להציב מענה לאיומים אלו מכיוון הים",

הרמטכ"ל הוסיף כי "חיל הים משתנה ומצטייד בכלי שיט מן המתקדמים בעולם, אך האנשים ימשיכו להיות מקור העצמה האמיתי שלנו".

שר הביטחון יעלון אמר לחובלים: "אתם מצטרפים היום לזרוע הימית של מדינת ישראל. זרוע שיש בה איכות, מצוינות, דבקות במטרה ואמונה בדרך ובצדקתה".

"חיל שחייליו ומפקדיו עושים לילות כימים כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל, מביאים עימם לשירות את מיטב יכולתם וכישרונם בכלי השיט המתקדמים ביותר, שחלקם מפותחים או עוברים השבחה כאן בישראל. השמיים, או במקרה הזה האופק הימי, הוא הגבול עבור חיל הים, וגם עבורכם", הוסיף.

האלוף רוטברג אמר לחובלים: "המשימה שלכם היא ההגנה על הבית. בכל מקום, זירה ועומק. עליכם לקחת חלק בהכרעה גם בקרב היבשתי. לסייע לצה"ל בתמרון ולהסתער על כל אויב. בצד הקומנדו הימי, תובילו את הלחימה הימית בכל זמן. תנו דוגמא אישית ויחס אישי. האימונים היומיומיים יובילו אתכם לניצחון בקרב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר