תמונות המקובל רבי בניהו שמואלי צונזרו מסרטון ש"ס?

במהלך כינוס הבחירות של ש"ס ביד אליהו בו השתתפו אלפים הוקרן סרטון מיוחד של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, אלא שבפריים אחד, טושטשה דמותו של המקובל רבי בניהו שמואלי • מתנועת ש"ס לא נמסרה תגובה, אך גורם בכיר במטה ההסברה טוען: הדבר נעשה כדי למקד את התמונה בדמותו של מרן (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מרן הגר"ע יוסף בסרטון המצונזר (צילום: מתוך סרטון ש"ס)

בחירות 2015: אלפים השתתפו אמש (שלישי) בעצרת הענק של תנועת ש"ס באצטדיון 'יד אליהו' בתל אביב. במהלך הכנס הוקרן סרטון וידאו בו נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל מדבר בשבחו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן ואומר כי יש לו "פה קדוש".

אלא שבמקביל בחרו עורכי הסרטון, לטשטש את דמותו של המקובל הגאון רבי בניהו שמואלי, ראש ישיבת 'נהר שלום', היושב סמוך למרן הגר"ע זצ"ל, כשדמותו של המקובל נמחקה מהסרטון בפריים אחד שאורכו יותר מחצי דקה.

במשך שנים הרב שמואלי היה אחד הרבנים הקרובים למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, והיה מוסר פעמיים בחודש את השיעור המקדים לשיעור השבועי של מרן. כך גם היה בשיעור בו הופיע נשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן, הגר"ב שמואלי ישב בצדו השני של השולחן - לצד הגר"ע יוסף.

לעומת הסרטון שהמצונזר שהוצג בכינוס הבחירות של תנועת ש"ס, בתיעוד הוידאו המקורי ניתן לראות כיצד בפריים הראשון בו נראה מרן הגר"ע יוסף מדבר בשבחו של הגר"ש כהן, המצלמה תיעדה את הרב כשמאחוריו יושב הגר"ב שמואלי. בסרטון הוידאו של תנועת ש"ס אמש הוחלט לטשטש בעריכה את אותו הפריים בו נראית דמותו של המקובל, בעוד שהגר"ש כהן שישב מצדו האחר של מרן הגר"ע יוסף, נראה לקראת סוף אותו קטע.

מרן הגר"ע יוסף והגר"ב שמואלי, לפני הצנזור (צילום מסך מתוך 'דר וסוחרת')
מרן הגר"ע יוסף אחרי הטשטוש (צילום: מתוך סרטון ש"ס)

חשוב לציין, כי בפריים השני בסרטון בו נראה הרב עובדיה ולצידו הגר"ב שמואלי, דמותו של המקובל לא טושטשה, כאשר בחלק מן הזמן הוא נראה לצידו של מרן הגר"ע, ובחלק אחר הוא מכוסה על ידי כיתוב בעל רקע לבן.

"פשוט בושה, אין לי מילים", אומר אחד מבני משפחתו של מרן הגר"ע יוסף: "כל יהודי ספרדי שהכיר את מרן יודע עד כמה הייתה האהבה שלו לרבי בניהו שמואלי, הוא היה בבית של הרב כמעט כל שבוע, הרב אהב אותו אהבת נפש, וככה בגלל פוליטיקה לצנזר את המציאות, לצנזר את אחד הרבנים הכי קרובים של מרן? מישהו בש"ס מנסה למחוק את ההיסטוריה? לשכתב היסטוריה חדשה? פשוט בושה, זו המילה, אני מקווה שהם ימהרו להתנצל".

יצוין כי המקובל רבי בניהו שמואלי הודיע באחרונה כי בבחירות הקרובות אינו מתכוון להתערב בבחירות כלל ולנהוג כמו מורו ורבו ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי יהודה צדקה זצוק"ל.

מתנועת ש"ס טרם נמסרה תגובה. עם זאת, לפי גורם במטה ההסברה של התנועה, הטשטוש נעשה כדי למקד את הסרטון בדמותו של הרב עובדיה יוסף.

דוברו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, יעקב בצלאל, מסר: "הטענה אינה נכונה, רואים את הרב בניהו בהמשך הסרט".

לפני הטשטוש (צילום מסך מתוך 'דר וסוחרת')
אחרי הטשטוש (צילום: מתוך סרטון ש"ס)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר