נתניהו עונה לאובמה: "הצעתי לבצע שינויים בהסכם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לביקורת של נשיא ארה"ב אובמה על נאומו ש'לא חידש דבר' ואמר כי "קראתי למעצמות לאמץ שני שינויים מרכזיים וחדשים בפרטי ההסכם" (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Miriam Alster/Flash90)

לאחר דברי הביקורת שהשמיע נשיא ארצות הברית ברק אובמה נגד נאומו השנוי המחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו והטענה כי לא חידש דבר, עונה נתניהו לאובמה. מיד עם שובו מביקורו בארה"ב, מסר נתניהו הצהרה בלשכתו בירושלים והבהיר כי כן היה חידוש בנאום.

"אמרתי שהעסקה המסתמנת לא תבלום את דרכה של אירן לפצצה, אלא תסלול אותה. לכן קראתי למעצמות לאמץ שני שינויים מרכזיים וחדשים בפרטי ההסכם", אמר ראש הממשלה.

לדבריו: "קראתי להגביל את היכולות הגרעיניות של אירן כדי להאריך את זמן הפריצה לפצצה - זה הזמן שייקח לאירן לייצר את החומר הדרש לפצצה גרעינית במקרה שהיא תפר את ההסכם".

"שנית" הוסיף נתניהו, "קראתי להשאיר את המגבלות על אירן בתוקף כל עוד לא הפסיקה את תמיכתה בטרור, תוקפנותה באזור ואיומיה להשמיד את ישראל. אם אירן רוצה שיתייחסו אליה כמדינה נורמלית, שתתחיל להתנהג כך". נתניהו הוסיף ואמר כי דבריו זכו לתהודה נרחבת: "ייתכן שהקונגרס יהיה הגורם שישפיע ואולי אף יכריע על גורל ההסכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר