פרויקט חג

"השנוררים" של בני ברק: אצל הסגן מנחם שפירא

בהתאם למאמר חז"ל "כל הפושט יד נותנים לו", נוהגים בחורי הישיבות להסתובב בבתי ישראל ולהתרימם למען הת"ת. כתב "כיכר השבת", נלווה אמש למתרימים החוגגים ברחובות בני ברק, זה החל אצל סגן ראש העיר מנחם שפירא, והמשיך אצל עורכי הדין משה אוסדיטשר וחזי שינלזון. מי הסכים להתראיין למצלמה? וכמה כסף מצליחים לאסוף? "השנוררים" צפו (פורים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(ישראל כהן)

נתבעים ונותנים: בהתאם למאמר חז"ל "כל הפושט יד נותנים לו", נהגו בחורי הישיבות, לצאת בימי הפורים ולסבוב את העיר, במטרה להתרים את עם ישראל למען הת"תים, הלא הם התומכי תורה שבכל ישיבה וישיבה, המסייעים בידי החתנים.

הבחורים שהופכים ל"שנוררים" ליום אחד (או שבועיים, תלוי במנהג הישיבה), מגיעים אל הבתים, מכניסים את שמחת הפורים, וכטוב ליבו של בעל הבית ביין ושאר משקאות, מחלצים ממנו כפי נדבת ליבו ויותר מכך.

אמש (רביעי), התלווה כתב "כיכר השבת". אל הבחורים שסבבו ברחובות עיר התורה והחסידות, הלא היא בני ברק, וניסה להבין מהם את סודות המקצוע. רובם, לא ממש שמחו להתראיין למצלמה, אולי מחשש שהמשגיח יראה אותם באתר אינטרנט, אבל כתבנו לא אמר נואש, והצליח להביא תמונות מיוחדות הישר מהזירה.

צפו: הפינגווינים אצל אוסדיטשר

הסיור החל בביתו של סגן ראש העיר ומנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה, מנחם שפירא, שבביתו נתלו שלטי הבחירות של יהדות התורה, והשיר ברקע היה הג'ינגל המקפיץ (מי אמר שמטה ההסברה לא מתפקד), משם המשיך להתוועדות אצל עו״ד חזי שינלזון וסיים במסיבה וריקודים של בני ישיבות אצל עו״ד משה אוסדיטשר שכמובן התגייס אף הוא למענם.

"כיכר השבת", ימשיך להביא לכם במהלך פורים דפרזים ודמוקפים, תיעודים מיוחדים מכל זירות החגיגות.

צפו: ההתוועדות אצל שינלזון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר