עומס חריג בבתי החולים: "שר הבריאות נתניהו אשם"

העומסים החריגים בבתי החולים ברחבי הארץ, נמשכים גם היום. חולה שאושפז בהדסה עין כרם אמר ל"כיכר השבת": "נתניהו יודע ולא עושה מספיק שבתי החולים יהיו נגישים" (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(GS)

העומסים בבתי החולים ברחבי הארץ נמשכים גם הבוקר (חמישי), חולים רבים המגיעים לחדרי המיון מוצאים עצמם ממתינים לעתים זמן רב בכדי שאיש צוות רפואי יקבל אותם.

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ישנו עומס חריג שמגיע עד ל-150% תפוסה בחדרי המיון. רבים מהחולים מאשימים את הממשלה והעומד בראשה במצב הבלתי נסבל במערכת הרפואית הציבורית.

דוד, אחד החולים שהגיע לקבל טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, קבל על כך בשיחה עם "כיכר השבת": "אני מגיע לבית החולים ופשוט צריך להמתין כמה שעות כדי שמישהו בכלל יסכים לקבל אותי. הסיטואציה הזאת לא מקובלת עלי בתור אזרח ישראלי. אני חושב שמי שאשם בכך הוא שר הבריאות הנוכחי בנימין נתניהו. הוא יודע ושומע על המצב הזה ולא עושה מספיק כדי שבתי החולים יהיו נגישים לחולים".

חולה אחר שאושפז בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק, אמר ל"כיכר השבת": "בבית החולים כן עושים כל שביכולתם לקבל את החולים אך למרות זאת יש לעתים עומס בחדרי המיון. יכול להיווצר מצב שמישהו ימתין דקות ארוכות עד שמישהו יקבלו".

מנהל המרכז לרפואה דחופה בהדסה עין כרם ומי שעד לאחרונה שימש בתפקיד יו"ר האיגוד הארצי של מנהלי המלר"דים (חדרי המיון) בישראל, ד"ר עבד אלעזיז דראוושה, אמר ל"כיכר השבת" כי "חדרי המיון בכל הארץ נמצאים בתפוסה מלאה, עמוסים מאוד".

לדבריו, "העומס בהדסה קיים אבל אנו מכירים את המצב ויודעים להתמודד איתו. במידה ואין מקום במחלקות הפנימיות, מאושפזים מטופלים במיון או במחלקות אחרות כאשר הצוותים הרפואיים נמצאים בכל המקומות ומגישים טיפול רפואי לכל חולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר