שר החוץ של איראן עונה לנתניהו: "הצלנו יהודים, תקראו את מגילת אסתר"

שר החוץ של איראן במתקפה נגד נאום נתניהו בקונגרס: "איראן הצילה יהודים בשלושה מקרים בעבר, שנתניהו יקרא את מגילת אסתר". הוסיף: "הקהילה היהודית שלנו חיה בשלום" (מהעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מוחמד זריף (U.S. Department of State - פליקר)

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף הגיב לנאומו השנוי במחלוקת של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס ובו האשים את איראן ברצון להשמיד את העם היהודי ואמר בראיון לרשת ABC שתורגם ופורסם ב"הארץ" כי "איראן הצילה יהודים בשלושה מקרים בעבר וכדאי שנתניהו ילמד את ההיסטוריה".

לדברי זריף, נתניהו מעוות את הכתוב במקורות היהודיים: "זה מצער שנתניהו יוצא בהאשמות נגד אומה שלמה שהצילה יהודים שלוש פעמים בהיסטוריה שלה"

"אם תקראו את מגילת אסתר תגלו שהיה זה המלך האיראני שהציל את היהודים...ראש הממשלה רצה להרוג את היהודים והמלך האיראני הציל אותם. פעם נוספת בזמן כורש הגדול הוא הציל את היהודים מבבל וגם בזמן מלחמת העולם השנייה איראן הצילה יהודים".

כשהוצגה בפניו אמריה של המנהיג הרוחני של איראן חמינאי על השמדת ישראל אמר זריף כי כוונתו הייתה להשמיד את המשטר הישראלי ולא את היהודים: "יש לנו אוכלוסיה יהודית שלא רק חיה באיראן בשלום אלא גם יש לה נציג בפרלמנט באופן לא פרופורציונאלי לגודלה באוכלוסיה".

"הוא הסביר: "יש חבר פרלמנט לכל 150 אלף איראנים מוסלמים, כאשר לכ-20 אלף איראנים יהודים יש חבר פרלמנט משלהם. יש לנו היסטוריה של סובלנות ודו-קיום עם האוכלוסיה היהודית שלנו ועם היהודים ברחבי העולם. אם יש אנשים שרוצים לפזר הפחדות ולהפיץ היסטריה בעולם זו בעיה שלהם".

"המשטר הזה הוא איום", אמר זריף על המשטרה בישראל "הם רוצחים ילדים חפים מפשע. בניגוד לישראל איראן לא פלשה לאף מדינה. ישראל מאיימת להשתמש בכוח נגד איראן על בסיס יומיומי. אם הם ישתמשו נגדנו בכוח אנחנו נגן על עצמנו, אבל אנחנו לא מאיימים על אף אחד. לא איימנו על אף אחד כבר 250 שנה. לנתניהו מנגד יש רקורד של הרג חפים מפשע, של תוקפנות כלפי שכניו ושל כיבוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר