נתניהו חושב שהחרדים מטומטמים / חיים כהן

מה שמדהים במסע הראיונות של וההתבטאויות של נתניהו לכלי תקשורת חרדים, הוא שכנראה ביבי חושב שהציבור שלנו מטומטם ובעל זיכרון קצר במיוחד. שהרי מי העביר את החוק הזה? מי תמך בחוק הזה? מי עזר להעביר אותו? הממשלה החולפת והעומד בראשה - הוא (דעות)

חיים כהן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: עזרא לנדאו, באדיבות מגזין "עמי" )

זה נבילה וזה טריפה

בימים האחרונים התראיין ראש הממשלה נתניהו בכלי-תקשורת משלנו שהסכימו לתת לו במה, ושם ניסה להסביר למאזינים החרדיים עד כמה חמור הנושא של הסנקציות הפליליות של גזירת הגיוס, וזה כל-כך חורה לו עד שהוא מבקש מיד לאחר הבחירות (אם יזכה כמובן) לבטל את הסנקציות הפליליות כליל. ובכלל, הוא לא מבין למה במדינת היהודים נחקק חוק לפיו מישהו שיושב ולומד תורה הולך לכלא.

מה שמדהים בראיונות האלה ובהתבטאויות הללו של נתניהו, הוא שכנראה נתניהו חושב שהציבור שלנו מטומטם ובעל זיכרון קצר במיוחד.

שהרי מי העביר את החוק הזה? מי תמך בחוק הזה? מי עזר להעביר אותו? הממשלה ובראשה העומד בראשה, נתניהו! אז מה, ממשלת ישראל מחליטה על חוקים ומובילה אותם לאישור מהיר מבלי שהיא מבינה מה יש בהם ומבלי שהיא יודעת עליהם?

אז כמובן שהתירוץ שינסו לתרץ על השאלות הקשות הללו, הוא שהחוק הזה והסנקציות הפליליות שבתוכו עבר רק בגלל החיבור הקואליציוני שנוצר עם לפיד ובנט, שבגללו לא הייתה לנתניהו ולליכוד ברירה אלא לתמוך. אבל את כל זה לא שמענו בראיון. במקום לצאת עם האמת ולהגיד שהחוק הזה חוקק בעל כורחו עקב המצב הקואליציוני המסובך ורק בגללו. אבל במקום להגיד את האמת הזאת, הולך נתניהו ומנסה למכור לנו שהוא "לא מבין איך חוק נגד לומדי התורה עבר במדינת ישראל". להזכירך, זהו חוק שעבר בממשלה בראשותך ובידיעתך המלאה.

***

בימים האחרונים אנחנו עדים לאיזה שהוא קמפיין משיחי המתנהל בכלי-תקשורת חרדיים מסוימים, שמנסים לעשות מבוז'י הרצוג גדול תומך הרפורמים בכל הדורות, ומי שהקשר שלו עם הרפורמים הדוק במיוחד.

אז נכון, אין שום ספק מי זה שעומד מאחורי הקמפיין הזה, אבל נעזוב את זה לרגע. בואו נהיה אמיתיים: דווקא בכהונה של נתניהו הרפורמים קיבלו הכי הרבה בכל מובן שהוא: אם זה בתקציבים, אם זה בעזרה ובעדיפות שלהם במשרדים ממשלתיים בכל נושא ונושא. נכון, זה אולי בגלל יאיר לפיד, אבל שוב, בעצם מי שנתן את המטריה ואת הסיוע הכי גדול לרפורמים שהיה כאן מאז ומעולם - הוא נתניהו, כולל חוק הגיור שהם ניסו להעביר, וכולל חוק ברית הזוגיות שגם אותו הם ניסו להעביר, ועוד.

וזה לא שאני בא לסנגר על הרצוג ועל קשריו עם הרפורמים, אבל פשוט הגיע הזמן שנפתח את העיניים ונבין דבר אחד ברור: זה נבילה וזה טריפה! לא נתניהו רוצה אותנו ולא הרצוג רוצה אותנו, ולא זה אוהב את הדת וגם לא זה אוהב את הדת.

בסופו של דבר הכל תלוי בשורה התחתונה: יום אחרי הבחירות, אם הם יוכלו להסתדר בלעדינו - הם פשוט יעשו את זה ולא יספרו אותנו. ואם הם לא יוכלו להסתדר בלעדינו, אז גם אם הם יצטרכו בשביל זה לחבוש שטריימל, הם יתחילו לחבוש שטריימל. ואם יצטרכו בשביל זה להניח תפילין ולהתפלל בכל בוקר עם נץ החמה, גם את זה הם יעשו אם לא תהיה להם ברירה.

לכן, החכמה כעת היא לא להביע עמדה לא לצד ימין ולא לצד שמאל, כדי שלמחרת יום הבחירות, היה ויצטרכו אותנו - נוכל לנהל משא ומתן קר, יבש וענייני.

גם המן ב"שקופים"

במדרש מסופר שהבת של המן שראתה אותו מהגג מוביל את הסוס, שפכה עליו את המים המלוכלכים בחושבה שהוא מרדכי היהודי. אך ההמשך לא מובא במדרש:

המן הסתכל למעלה ושאל את בתו: "מה, אני שקוף?"

בתו ראתה מלמעלה את אביה כשהוא מטונף ומיד נזעקה: "אבא, מה עשו לך?"

הטור מתפרסם ב"כל ישראל"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר