חתנו של הרב שך: "לפעמים דווקא השמאל מסייע לעולם התורה"

במהלך ביקורו בבני ברק, הגיע הפרשן הכלכלי הבכיר נחמיה שטרסלר לביתו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שאמר: "לעיתים דווקא השמאל מסייע לתורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן)

בשעות הצהריים (חמישי, פורים) הגיע העיתונאי והפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר לביקור חג בבני ברק. בשיאו של הביקור, הגיע שטרסלר למעונו של הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, חבר מועצת גדולי התורה וחתנו של מרן הגרא"מ שך ששוחח באריכות על מצב הדור ויחס הפוליטיקאים והתקשורת הכללית לציבור החרדי ולעולם התורה.

הגרמ"צ הסביר כי בעוד בעולם הספרדי ובעדות המזרח נשמר במשך כל הדורות היחס החם למסורת ולרבנים, הרי שביהדות האשכנזית בעקבות נגע "ההשכלה" חדרה תרבות של זילזול ופגיעה ברבנים ובגדולי התורה, מה שגרם לרבים בעם לירידה רוחנית.

"חמי הרב שך זצ"ל היה תמיד בעמדה כי הימין יותר קרוב למסורת ולדת ישראל, אך גם הוא נוכח כי לא תמיד הדבר נכון וכי לעיתים דווקא שלטון השמאל הוא שסייע לעולם התורה" אמר הרב ברגמן והדגיש: "כיום לצערינו הרי שכמעט לאף פוליטיקאי ואיש ציבור אין עמדה אידיאולוגית ברורה וכל מה שחשוב להם זה 'לשמור על הכסא'. הם עוברים ממפלגה למפלגה ומחליפים את דעותיהם" לעג הגרמ"צ.

בהמשך, הגיע שטרסלר כשהוא מלווה בכתב "כיכר השבת" אל ביתו של יו''ר תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני. בדברי התורה שנשא ועסקו במגילה, התייחס ח"כ גפני ל"הפחדה" שעשתה אסתר המלכה בסעודת אחשורוש כנגד השר הבכיר המן כשהזהירה את המלך מ"פוטש" נגדו. והרמז ברור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר