למרות ההצהרות

האם ראש הממשלה נתניהו סיכם על חזרה לקווי 67'?

העיתונאי נחום ברנע חושף כי שליחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק מולכו, ומקורב לנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שניהלו ערוץ שיחות חשאי, הגיעו למסמך הבנות לפיו, נתניהו מסכים לכאורה על חזרה לקווי 67'. לשכת נתניהו: לא היו סיכומים. בנט: "בדרך להקמת מדינת פלסטין שבירתה י-ם" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נתניהו ואבו מאזן (צילום: קובי גדעון / פלאש 90)

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לסיכום ראשוני עם הפלסטינים על חזרה לקווי 67', זאת למרות הצהרותיו במערכת הבחירות הנוכחית לכנסת ה-20? העיתונאי נחום ברנע חושף היום ב"ידיעות אחרונות" כי מסמך הבנות שגובש בין מקורבי נתניהו ואבו מאזן מאשר זאת.

במשך שנים התקיים משא ומתן חשאי בין נציגו המוסמך של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, לבין חוסיין אגהא, אחד האנשים המקורבים ביותר לראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. המסמך, הנחשף היום (שישי) ב"מוסף שבת", מוגדר כ"הצעה למסמך עקרונות לגבי מצב הקבע".

על פי הדיווח, "נתניהו פותח למעשה במסמך הזה את הדלת לחזרה של ישראל לקווי 67', עם חילופי שטחים על בסיס של מטר תמורת מטר. סוגיית ירושלים מנוסחת בזהירות רבה אך משמעותה: הכרה מסוימת בשאיפות הלגיטימיות של הפלסטינים במזרח ירושלים. כמו כן, לפי המסמך יהיה לפלסטינים מאחז בבקעת הירדן.

"המסמך גם פותח אפשרות לחזרה של פליטים לישראל על בסיס אינדיבידואלי, לפינוי מתנחלים מהגדה ולהישארות של חלק מההתנחלויות ותושביהן תחת שלטון פלסטין".

בין השאר נכתב במסמך: "הצדדים מסכימים שפלסטין תהיה מדינה עצמאית וריבונית בשטח בר קיימא שיתייחס בגודלו לשטח שהיה בשליטת מצרים וירדן לפני 4 ביוני 1967... הישראלים שיבחרו להישאר במקומותיהם במדינת פלסטין יחיו תחת המשפט הפלסטיני... תהיה נסיגה מלאה בשלבים של כוחות ישראל משטח פלסטין. הכוחות הישראליים האחרונים יתפנו כאשר יתבצע השלב הסופי של ההסכם".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בשום שלב ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הסכים לנסיגה לקווי 67', לחלוקת ירושלים ולהכרה בזכות השיבה. זאת הייתה ונשארה עמדתו. שיחותיו של עו"ד יצחק מולכו התנהלו במעורבות אמריקאית ולא הולידו סיכומים כלשהם.

"הן עסקו בניסיון לייצר הצעה אמריקאית להתניע את המשא ומתן כשכל צד יכול להסתייג מהסעיפים שאינם מקובלים עליו. לאורך השנים הונחו מספר רב של טיוטות שלא הושגה הסכמה על אף אחת מהן, וגם אם הייתה מונחת טיוטה אמריקאית כלשהי, ראש הממשלה הבהיר מראש כי יביע את התנגדותו לסעיפים הנוגדים את עמדותיו".

יו"ר "הבית היהודי" השר נפתלי בנט מיהר לתקוף את נתניהו והליכוד וקרא למצביעי הימין להצביע עבורו. בנט הביא את הדברים בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אנחנו בדרך להקמת מדינת פלסטין שבירתה ירושלים. אפשר לעצור את זה. אנחנו חייבים להיות גדולים כדי לעצור את זה. אני מבקש מכם - גם לפני ההתנתקות הקודמת אמרנו שזה לא יקרה. ראש הממשלה מהליכוד אמר "דין נצרים כדין תל אביב" וזה נגמר בכך שהליכוד הרס יישובים וגירש יהודים. ונתניהו הצביע בכנסת בעד. זה הזמן לחזור הביתה, לבית היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר