למרות ההתחייבות: גוגל נסוגה מהצפנת אנדרואיד 5 כברירת מחדל

למרות הצהרותיה של ענקית האינטרנט גוגל על הצפנת הסמארטפונים העושים שימוש במערכת ההפעלה אנדרואיד 5.0 כברירת מחדל. מתברר כעת כי החברה נסוגה מהבקשה (סלולר,דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
אנדרואיד (צילום: גוגל)

זיגזג בגוגל: חודשים ספורים לאחר שהודיעה ענקית האינטרנט גוגל כי מכשירי הסלולר החכמים שיריצו את מערכת ההפעלה החדשה שלה - אנדרואיד 5.0 לוליפופ, יוצפנו כברירת מחדל, צעד שנועד לשפר את אבטחת המידע באופן משמעותי ולסייע למניעת מגפת גנבת הסמארטפונים בעולם, מתברר כעת כי החברה נסוגה מהדרישה / קביעה בעקבות קשיים טכניים בהצפנת המכשירים.

על פי דיווח באתר Ars technica גוגל נסוגה בשקט לפני מספר שבועות מהדרישה שהציבה ליצרניות הסלולר העושות שימוש במערכת ההפעלה החדש שלה והחליטה לשנות את הדרישה לביצוע ההצפנה כברירת מחדש במכשירים החדשים, להמלצה כזו בלבד.

באתר האינטרנט נחשף כי החברה שהחליפה את חיוב ההצפנה בהמלצה בלבד, כותבת בהנחיות שהוציאה ליצרניות החומרה כי ההצפנה כברירת מחדל מומלצת בחום על ידי החברה, וכי אם היא מופעלת היא חייבת לעבוד כבר החל מהרגע בו המשתמש החל לעשות שימוש במכשיר.

על פי הדיווחים, גוגל חזרה בה מהדרישה להצפנת ברירת המחדל, לאחר לחצים שונים מרשויות החוק במדינות שונות שחששו מכך שלא יוכלו לקרוא נתונים של מכשירי טלפון מוצפנים בעת חירום. כמו גם כשחלק מיצרניות הסמארטפונים התריעו על אפליקציות שונות שלא יוכלו לפעול כראוי לאחר ההצפנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר