ירושלים: 500 משפחתונים שובתים במחאה על תנאי העסקתם

500 משפחתונים בירושלים פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה, זאת במחאה על תנאי העסקתם מצד משרד הכלכלה ועיריית ירושלים, שמצידם מטילים האחריות האחד על השני וטוענים כי המשפחתונים עצמאים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

עשרות מטפלות במשפחתונים בירושלים פתחו הבוקר (ראשון) בשביתה, וזאת לאחר שלטענת ההסתדרות המייצגת אותן, העירייה ומשרד הכלכלה מתנערים מאחריותם לתנאי העסקת המטפלות.

מדובר בחמש מאות משפחתונים, המועסקים על ידי עיריית ירושלים ומשרד הכלכלה וכן גורמים נוספים. בהסתדרות טענו הבוקר, כי אותן מטפלות עובדות על פי יחסי עובד ומעביד, אולם למרות זאת בעירייה ובמשרד הכלכלה מתנערים ולא מכירים בהן כעובדות.

לפני שהוכרזה השביתה פנה יו"ר ההסתדרות בירושלים, לגורמים הרלוונטים וביקש מהם לטפל בנדון, ובמידה ולא, הוא התריע כי ינקטו בתעדי מחאה, כמו זו שננקטה היום.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "מנהלות המשפחתונים היינן עובדות עצמאיות, ולא מתקיימים יחסי עובד מעביד בינן ובין משרד הכלכלה. המשרד הינו הרגולטור, הדואג לוודא כי המשפחתונים מספקים סביבה בטוחה וראויה לילדים - אך כאמור אינו מעסיק את מנהלות המשפחתונים.

"עם זאת, משרד הכלכלה אינו מתעלם מהבעיות אותן הן מעלות ופועל לייצר פתרונות בתחומים השייכים לטיפולו. בין היתר, לגבי עדכון גובה שכר הלימוד לשנת הלימודים הנוכחית – הנושא נמצא בתהליכי עבודה".

לטענתם, "החלטת מנהלות המשפחתונים לשים את ההורים כבני ערובה במאבק הזה – אינה ראויה ואינה לגיטימית, ומנהלות אשר לא יפעילו את המשפחתון, יאלצו להחזיר להורים את עלות יום הלימודים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "מפעילות המשפחתונים הן עצמאיות ואין בינן לבין עיריית ירושלים יחסי עובד מעביד. מי שקובע את תנאי עבודתן הוא משרד הכלכלה. עיריית ירושלים פנתה למשרד הכלכלה בבקשה שיפעל למניעתה שביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר