הרצוג מודאג: הערבים לא ימליצו עליו לנשיא

סיכויו של יו"ר המחנה הציוני יצחק בוז'י הרצוג להקים ממשלה, הולכים ופוחתים זאת לאחר שכמה ח"כים מהרשימה הערבית המשותפת הודיעו שלא ימליצו עליו לנשיא (בחירות 2015)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(הדס פרוש - פלאש90)

סיכויו של יו"ר המחנה הציוני יצחק ב'וזי הרצוג להקים ממשלה הולכים ופוחתים, וזאת לאחר שמספר חברי כנסת ברשימה המאוחדת הערבית הודיעו כי לא ימליצו עליו על לנשיא. החלטה זו הגיעה כמה ימים לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי, רמז כי ימליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לטענת הערבים, מפלגתו של הרצוג היא ציונית ובינם לבין מפלגתו ישנן מחלוקות אידאולוגיות רבות ומשום כך לא נראה באופק אפשרות שבה הם יוכלו להמליץ עליו לנשיא.

בתוך כך, גוש השמאל צפוי לאבד עוד מנדטים, לאחר שהמשא ומתן להסכם עודפים בין כלל המפלגות מהגוש הגיע למבוי סתום. בשל כך, מפלגת העבודה חתמה על הסכם עודפים עם מר"צ. בכך נותרו שתי מפלגות ללא הסכם: יש עתיד והרשימה המאוחדת הערבית.

חבר הכנסת דב חנין הסביר כי "חד"ש (המרכיבה את הרשימה המשותפת - צ"ג), תמכה בחתימה על הסכם עודפים כדי להחליש את הימין וכדי למנוע אבדן קולות במרכז ובשמאל. בלחץ הזמנים שהיה לא הצלחנו הפעם להעביר את ההחלטה הזו ברשימה המשותפת. לנו ברור לחלוטין: דרך של בדלנות והסתגרות מובילה למבוי סתום. זו אינה דרכנו ואנחנו לא נלך בה".

גם יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון, תקפה את הערבים על אי הסכמתם לחתום איתה על הסכם עודפים, והאשימה אותם ב"לאומנות ובדלנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר