הקרב על קולות הפלג

הרבי מוי'ניץ ביקש להיפגש, אך רבי שמואל אוירבך סירב

ב'אגודת ישראל' פועלים כדי להציל את קולות הפלג הירושלמי, מחר ייפגשו מזכיר 'המועצת' הרב מרדכי שטרן והאדמו"ר מויז'ניץ עם מנהיג הפלג הגר"ש אוירבך • בשבוע שעבר סירב הגר"ש אוירבך להיפגש עם הרבי מויז'ניץ • בפלג מבהירים: "האפשרות שרבי שמואל יורה להצביע ליהדות התורה לא רלוונטית" (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך והאדמו"ר מויז'ניץ (צילומים: שלומי כהן, א בליק)

המאבק על קולות בני תורה: בניסיון אחרון "להציל" את קולותיהם של אנשי הפלג הירושלמי המאיימים להחרים את ההצבעה בבחירות הקרובות ובכך לגרום ככל הנראה לירידת כוחה של המפלגה החרדית אשכנזית מנסים ב'יהדות התורה' או יותר נכון ב'אגודת ישראל' לפעול בנידון ולנסות ולהפעיל לחץ במטרה להגיע להבנות שקטות שיסדירו את העניין.

מי שפועל במרץ בתנועה החסידית הינו מזכיר מועצת גדולי התורה של תנועת 'אגודת ישראל' הרב מרדכי שטרן הנמצא במשך השנה בקשר הדוק עם ראשי תנועת 'בני תורה' כשבנוסף פועל לפי הוראת מורו ורבו האדמו"ר מויזניץ שפועל אף הוא במרץ למען השכנת השלום ביהדות החרדית.

על פי המתוכנן ובאם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון צפוי הרבי מויזניץ להגיע מלווה בהרב שטרן אל מעונו של הגאון רבי שמואל אוירבך בשכונת שערי חסד בירושלים מחר - יום שני בשעות הצהריים זאת בנסיון אחרון לפתור את הבעיות השנויות במחלוקת.

ל"כיכר השבת" נודע כי כבר ביום שני בשבוע שעבר ביקש האדמו"ר מויזניץ להיכנס למעונו של הגר"ש בכדי לדבר איתו על האפשרות שיורה להצביע ליהדות התורה, אך הגר"ש אוירבך סירב.

מקורביו של הרב אוירבך מסבירים כי הסירוב נבע מכך שהגר"ש לא ראה צורך בפגישה כזו שכל מטרתה לשכנע להורות להצביע ליהדות התורה. מקורבי הגר"ש מוסיפים כי לאחר דחיית הביקור התבטא באופן חמור וחסר תקדים על הח"כים של יהדות התורה שאינם פועלים בשליחתנו, "אינם שלוחי דידן ואינם שלוחי דרחמנא", כלשונו.

מקורבי הגר"ש מבהירים כי מכיוון שאת הפגישה מחר יזמו כלל האדמו"רים באגודת ישראל והרב מרדכי שטרן נשלח על ידם, כשהאדמו"ר מויזניץ הצטרף והוביל את השליחות הרי שהגר"ש אוירבך נעתר לבקשה מפאת כבודם וכבודו של האדמו"ר מויזניץ שביקש בפעם השניה להיפגש.

מקורביו של הגר"ש מדגישים כי "במצב הדברים הנוכחי האפשרות שראש הישיבה יורה להצביע ליהדות התורה לא רלוונטית אפילו כמשל".

יצויין כי בניגוד לבחירות קודמות בהם היה הסכם ברור בין חסידות גור לפלג הירושלמי שבסופו של דבר הצביע ג' הפעם מדובר בניסיון שטחי יותר ללא סיכום מראש תוך נסיון להנמיך את אש המחלוקת בתקווה שהדבר יצלח.

שאלת המליון דולר הינה האם ב'דגל התורה' ישתפו ולו בעקיפין ובעצימת עין פעולה עם המהלך ואף ידאגו להזמנה מסודרת לגר"ש אוירבך שיגיע להשתתף בכינוס יהדות התורה המתוכנן ביום חמישי בראשות מרנן ורבנן גדולי הדור, ככל הנראה באיצטדיון הארנה בירושלים, בו יקראו גדולי ישראל להצביע לטובת המפלגה החרדית.

כך או כך, נמשכות השמועות בקרב גורמים פוליטים על נסיונות שקטים להגיע להבנות דומות בין תנועת ש"ס לראשי תנועת בני תורה במטרה להציל את הקולות הרבים העלולים ללכת לטמיון דבר שיזיק ליהדות החרדית, בשלב זה אין פריצת דרך במגעים אך הכל יכול לקרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר