עכשיו זה רשמי: גברים נרקיסיסטים יותר מנשים

לרגל יום האישה הבינלאומי, מתפרסם מחקר מקיף שמתבסס על 31 שנים של מחקרים על נרקיסיזם, התנהגות לא אתית ותוקפנות, שקובע: גברים נרקיסיסטים יותר מנשים (משפחה)

חיה כהן | כיכר השבת |
גברים מאוהבים בעצמם יותר מנשים, וזה רשמי. (צילום: shutterstock)

נשים מתארגנות שעות מול המראה לפני יציאה, נשים לא מפנות את הנתיב השמאלי בנהיגה, נשים תמיד צודקות ותעזו להתווכח איתן, ובגדול, מרוכזות מאוד בעצמן? חשבו שנית.

מחקר מקיף המתבסס על 31 שנות מחקר, יותר מ-300 מאמרים, תזות ועבודות דוקטורט על נרקיסיזם וכלל למעלה מ-475 אלף משתתפים, התפרסם לרגל יום האישה הבינלאומי שמצוין היום (א') וחושף ממצאים מפתיעים במאמר שהתפרסם בכתב העת Psychological Bulletin: גברים נוטים להיות נרקיסיסטים ומרוכזים בעצמם יותר מנשים, ללא קשר לגילם.

המחקר התמקד בשלושה היבטים בהם הנרקיסיזם מתבטא - מנהיגות וסמכות, פנטזיות גרנדיוזיות ותחושת זכאות לפריבילגיות מיוחדות. הפער המגדרי הגדול ביותר ניכר בתחושת הזכאות, ולדברי החוקרים, גברים נוטים לנצל אחרים ולדרוש זכויות מסוימות יותר מנשים. במקום השני עומד הפער בסמכות, מה שהוביל את החוקרים להערכה כי גברים "אסרטיביים יותר ובעלי תשוקה לכוח" בהשוואה לנשים.

עם זאת, בתחום הפנטזיות הגרנדיוזיות לא נרשם הבדל משמעותי, כיוון שככל הנראה שני המינים מתרברבים ומרוכזים בעצמם במידה שווה.

עורכת המחקר הראשית, ד"ר אמילי גריילבה מאוניברסיטת באפלו, מציינת כי מיעוט נשי בתפקידים בכירים תלוי בתפיסת נשיות ומנהיגות.

"בני האדם הנוטים ללמוד את תפקידי המגדר מגיל צעיר, עלולים להתמודד עם תגובה חריפה לסטייה מציפיות החברה" אומרת גריילבה, "במיוחד נשים, המקבלות לעתים קרובות ביקורת קשה על היותן אגרסיביות או סמכותיות, מה שיוצר לחץ על נשים יותר מגברים, המדכא התבטאויות נרקיסיסטיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר