דרישה מהמפכ"ל: לחקור את המקובל רבי ניסים מויאל

התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה בבקשה לחקור את המקובל רבי ניסים מויאל בעקבות דבריו כי אברך שלא יפעל למען תנועת ש"ס לא יקבל את משכורתו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מטה ש"ס)

בחירות 2015: התנועה לאיכות השלטון פנתה למפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו בבקשה לחקור את המקובל רבי ניסים מויאל בעקבות דבריו כי אברך שלא יפעל למען תנועת ש"ס לא יקבל את משכורתו.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, בדבריו של הרב מויאל "יש חשש להשפעה אסורה על תלמידי הישיבה בבחירות, וככל שנעברו עבירות על החוק, למיצוי הדין עם מי שעברו עליו".

הפניה של התנועה לאיכות השלטון הגיעה בעקבות דברים שאמר הרב מויאל במהלך פגישה עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

"אני רוצה לומר פסק הלכה, אני לא מקבל כסף מהמדינה", הצהיר הרב מויאל, "הקב"ה שולח לנו כסף ואני מחלק לאברכים, אבל אני אומר מי שבמוסדות שלנו וביום הבחירות לא יעבוד לש"ס או מישהו שיגיד איזה מפלגה אחרת, עלי ועל צווארי, לא יישאר אצלנו בישיבה שעה אחת. זה פסק הלכה ממני. הרי אני משלם להם בעז"ה, ואם הם רוצים להזיק לעצמם, אז משכורת לא יקבלו ממני".

צפו: הגר"נ מויאל משוחח עם יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: מטה ש"ס)

לדברי התנועה לאיכות השלטון: "מדברים אלו לא ברור האם הרב מתכוון אך לעבודה ביום הבחירות לטובת ש"ס או שמא לחיוב הצבעה לש"ס. גם חיוב אדם לעבוד לטובת מפלגה מסוימת עלול להיחשב כניסיון פסול להשפיע על בוחר. אולם, ככל שהכוונה היא להצבעתם של תלמידי הישיבה הדברים חמורים שבעתיים ועולה מהם חשש כבד לעבירה על הוראות החוק בדבר השפעה אסורה על בוחר, שכן הוראות חוק הבחירות לכנסת ברורות ונהירות בהקשר זה.

"כך למשל מהדברים, ככל שהם אכן נאמרו, עלול להשתמע איום פסול לכאורה לנידוי מהישיבה למי שלא ילך בדרכה של ש"ס ויתמוך בה. הרב מאיים, לכאורה, על תלמידיי הישיבה, כי לא תינתן להם משכורת, באם לא יבחרו לתמוך ולעבוד בשביל בש"ס ביום הבחירות. תלמידים אלו, יש להניח, תלויים בו לפרנסתם ולפרנסת משפחתם, הם חלק מהישיבה ממנה הרב מאיים כי ינודו במידה ולא יצביעו לש"ס לכאורה. בכך, הרב מאיים עליהם בגרימת נזק כלכלי וחברתי חמור".

"דברים אלו, ככל שנאמרו על ידי הרבו ככל שהם מתייחסים להצבעת תלמידיו - חמורים, והם עולים לכאורה וכפי שהובהר לעיל, כדי הפרת דיני הבחירות וטוהר הבחירות", הוסיפו בתנועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר