אאא

בשבת האחרונה (6-7 במרץ למניינם), חל "יום ההתנתקות הבינלאומי" הקורא להתנתק מהטלפונים והמסכים המרצדים החל משקיעת החמה של יום שישי, ועד לשקיעת החמה של יום השבת. "יום ההתנתקות" הוכרז במסגרת "מניפסט השבת" - פרויקט של צעירים יהודים שאינם שומרים תורה ומצוות מלוס אנג'לס, הקורא "לקחת הפסקה, למצוא איזון ולהיטען מחדש".

בהשראת "יום ההתנתקות", הנה 4 טיפים כיצד להתגבר על ההתמכרות לסמארטפון, לצמצם את זמן המסך ולהתחבר יותר לאנשים הקרובים לנו:

1. כבו את הנוטיפיקציות

האם כל בדיקה של התראה הופכת לגלישה של חצי בטלפון? אתם לא לבד. הקלות בה אנו נשאבים למדיה החברתית בגלל התראה אחת, משותפת לרבים. 

 (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

הפתרון: אם תבטלו את ההתראות מאפליקציות של רשתות החברתיות (ולמתקדמים: גם את ה"פושים" מאפליקציות עדכוני החדשות), הסבירות שזה יקרה - פוחתת. 

2. עקבו כמה זמן אתם גולשים בסמארטפון

כדי להיכנס לפרופורציות, כדאי לקבל זריקת מציאות בעזרתה האדיבה של הסטטיסטיקה. ישנם מגוון יישומים שמטרתם לפקח על זמן השימוש בטלפון, לאגור נתונים על כך ואף להתריע כאשר אתם מבלים בטלפון יותר מידי זמן.

3. קבעו שעה ללא הסמארטפון פעם ביום

הסמארטפון לא באמת הכרחי לצידכם כאשר אתם אוכלים את ארוחת הערב או קוראים ספר. נסו לקבוע זמנים מוגדרים נטולי-טלפון במהלך היום. כדאי לתזמן אותם כשאתם עסוקים בינתיים במשנו אחר, וכך ההפסקה תהיה קלה יותר.

לדוגמה, ניתן להעביר את הטלפון למצב טיסה למשך שעה מהרגע שחזרתם מהעבודה, רוב הסיכויים שממילא באותו הזמן תתעדכנו בחדשות המשפחה, תכינו ארוחה או תתכוננו ליציאה נוספת, והמחסור בטלפון לא יורגש.

4. אל תשתמשו בסמארטפון כשעון מעורר

נשמע קשה? אולי, אבל אפשרי לחלוטין. רובנו בודקים את הטלפון עד לשנייה שהעיניים נעצמות והמסך הוא הדבר הראשון שהן פוגשות על הבוקר. אל תתעצלו, ורכשו שעון מעורר אמיתי ואת הטלפון אל תכניסו בכלל לאזור המיטה.