הנשיא ראובן ריבלין: "אקדם ממשלת אחדות"

במידה ואיש מבין המועמדים לראשות הממשלה לא יצליח להרכיב ממשלה, הנשיא ראובן ריבלין מתכנן לקרוא לבנימין נתניהו ויצחק הרצוג ולהפציר בהם להקים ממשלת אחדות (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Amir Levy/FLASh90)

שמונה ימים לבחירות ותשעה ימים להתחלת סדרת הפגישות בלשכתו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, נערך האזרח מספר אחד לאפשרות שלא תהיה הכרעה ברורה בתוצאות הבחירות באשר לאדם שיוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

על פי תסריט נשיא המדינה ראובן ריבלין, במידה ואיש מבין המועמדים לראשות הממשלה לא ישיג את מספר הממליצים שיבטיחו להם את הקמת הממשלה, הוא יקרא לשניים, בנימין נתניהו ויצחק הרצוג, ויפציר בהם להקים ממשלת אחדות וכן ינסה לשנות יחד איתם את שיטת הממשל.

על פי הדיווח בחדשות 2, את הדברים אמר ריבלין בפגישה שקיים עם אנשי יחידה מסווגת, שם נשאל על ידי הנוכחים מה יעשה ביום שאחרי הבחירות.

הדברים של הנשיא מגיעים על רקע דבריו של ראש הממשלה בשבוע שעבר ולפיהם לא יקים ממשלת אחדות עם השמאל.

"לא תוקם ממשלת אחדות ביני ובין ציפי ובוז'י. זה לא יקרה, מפני שתהום אידיאולוגית עמוקה פעורה ביני לבינם. הבחירה היא בין ממשלת ליכוד לממשלת שמאל", כתב נתניהו.

לדבריו, "‏אני בעד ירושלים מאוחדת, הם נגד. אני נגד ויתור על יו"ש, הם בעד. אני עומד איתן מול לחצים בינלאומיים, הם נכנעים ומוותרים ומתקפלים ונסוגים".

ראש הממשלה הדגיש כי "‏ממשלת אחדות – לא תהיה. ברצוני להקים ממשלה לאומית רחבה, שתמשיך לעמוד איתנה וחזקה, יחד עם השותפות הטבעיות שלנו ובראשן 'הבית היהודי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר