המדריך: מסלולי נצח יהודה לתומכי הלחימה

רוצה לתרום תרומה משמעותית, אך הכושר לא מאפשר להתגייס לקרבי? לנצח יהודה יש מסלולים מיוחדים לתומכי לחימה. בא לבחור בין מפעיל צמ"ה למגיני הנגב על חיל האוויר (צבא)

(צילום: נצח יהודה)

רוצה לשרת בצבא, ולתרום את החלק שלך למערך הצה"לי, אבל לא בכושר לשירות קרבי מלא? ב"נצח יהודה" בנו מסלול במיוחד בשבילך, שיאפשר לך לתרום תרומה משמעותית, ויחד עם זאת לשמור על הערכים מהישיבה ומהבית.

המסלול לתומכי לחימה

שלב הגיוס: למסלול זה ישנם שלושה מחזורי גיוסי, במרץ אוגוסט ונובמר. המעוניין להתגייס, יפנה למשרד הביטחון, ונציג מטעם המשרד ילווה אותו בכל התהליך, הכולל את הבדיקות וקביעת הפרופיל, ולאחר מכן יקבע תאריך הגיוס. בבקו"ם בתל השומר יחד עם כל מחזור הגיוס לנצח יהודה.

שלב הטירונות: אחרי הגיוס, מתחיל החייל את שלב הטירונות שנמשך בין שלושה שבועות לחודש. במהלך הטירונות החיילים עוברים הכשרה וירי ברובה M-16, שיעורי עזרה ראשונה, אב"כ, מורשת קרב, ועוד.

בתום הטירונות החייל עובר ראיון, מיון ושיבוץ ליחידות השונות להכשרה המקצועית, המחלק לשלושה מסלולים:

• מפעילי צמ"ה: במשך כשלושה חודשים לומד החייל לנהוג על טרקטור ומשאית, ולאחר מכן עובר הכשרה, כמפעיל צמ"ה (= ציוד מכני הנדסי) 06 במשך כחודש נוסף, ובסיומו משובץ החייל באחד מבסיסי חיל האוויר.

• מכונאי רכב: בסיום הטירונות עוברים קורס באורך כחודש ולאחר מכן משרתים בבסיס ג'וליס, כמכונאי רכב.

• מגיני הנגב: חייל שיבחר ללכת למסלול זה, יעבור את הטירונות וההכשרה בבית הספר לחי"ר של חיל האויר (ביסל"ח), ולאחר מכן ישולב בפלגת הנגב, האחראית להגן על בסיסי חיל האויר בדרום מפני ניסיונות אפשריים לחדירה, גניבה או אפילו פיגוע. בנוסף, הם יבצעו תעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון.

לעוד מסלולים אטרקטיבים הקלק כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר