עליה בגיוס חרדים למסלולי אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה בצה"ל

למרות חקיקת חוק הגיוס שגרמה להחרפה במערכת היחסים בין המגזר החרדי וצה"ל, בפרויקט שח"ר באגף טכנולוגיה לוגיסטיקה רושמים עלייה של פי 6 בגיוס חרדים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל - פלאש 90)

למרות חקיקת חוק הגיוס שגרמה להחרפה במערכת היחסים בין המגזר החרדי וצה"ל, בפרויקט שח"ר באגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה רושמים עלייה בגיוס חרדים לשורותיו.

לפי הנתונים שהגיעו ל"כיכר השבת", מדובר בעלייה של פי שישה בגיוס חרדים ליחידות אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה משנת 2011 ועד שנת 2014. בשנת 2015 עתידים להתגייס לאגף עוד כ-450 חרדים, ובכך כמעט להכפיל את מספר המשרתים החרדים באט"ל.

את נתוני העלייה מסבירים גורמים בצה"ל בפתיחת מסלולים להם תרומה גם בחיים האזרחיים עבור המתגייסים החרדים. כמו כן, שופרה המעטפת עבור החייל החרדי. "הבנו שכדי לעודד את הגיוס במגזר החרדי אנחנו צריכים להתאים להם מקצועות שיתרמו להם כשישתחררו ויסייעו להשתלב טוב יותר בחברה", אמר גורם בכיר בצה"ל בשיחה עם "כיכר השבת". "פתחנו יותר אופציות גיוס והקפדנו על התנאים שלהם בכל הקשור לכשרות ולדת".

עד היום היו החיילים החרדים משתלבים בעיקר במקצועות הקשורים לדת כמו משגיחי כשרות או מקצועות שדורשים עבודת כפיים. בשנים האחרונות מתפתחת מגמה של שילוב חרדים בעיקר במקצועות טכניים. השילוב הינו חלק מתוכנית במסגרתה לומדים החיילים בבתי הספר המקצועיים לאחר הטירונות, ולאחר סיום הלימודים קבלים תעודה המוכרת על ידי משרד הכלכלה.

ל"כיכר השבת" נודע כי בימים אלה נבחנת פתיחת תפקיד נהגי משא כבד במרכז ההובלה - לחרדים, מסלול שיקנה לחיילים רישיון נהיגה גם על משאית.

"הפעילות שלנו באגף לשילוב החרדים הורחבה במהלך השנתיים האחרונות, כחלק ממגמה בכלל צה"ל להקנות לחיילים החרדים מקצוע לחיים", אמר גורם בצה"ל, "אנחנו משתדלים לתפור להם חליפה אישית לפי מידותיהם ולשבצם בתפקידים נדרשים לצה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר