"בנפשינו הדבר"

חילוקי דעות: 'דגל' עורכת כינוס בחירות ללא 'אגודה'

כינוס באצטדיון 'הארנה', כינוס משותף ברחובה של עיר עד שהוחלט על כינוס של 'דגל התורה' לבדה ברחובות בני ברק - כך התגלגלה הסאגה סביב כינוס הבחירות של 'יהדות התורה' • מדוע ב'דגל' רצו לערוך כינוס ב'הארנה' ומי התנגד לכינוס ברחובה של עיר? • וגם, מכתבם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ארבעת נציגי 'דגל התורה' (צילום: באדיבות המצלם)

הסאגה סביב כינוס יהדות התורה: לאחר אין אינספור התלבטויות, החלטות, שינויים ודחיות הוחלט לקיים את כינוס הבחירת הרמכזי של המפלגה בעיר בני ברק ביום רביעי הקרוב, אלא שבניגוד למתוכנן מראש הכינוס יהיה של 'דגל התורה' בלבד.

מלכתחילה תוכנן להתקיים כינוס משותף ל'אגודת ישראל' ול'דגל התורה' באיצטדיון הארנה בירושלים אולם הדבר ירד מעל הפרק הן בשל העלויות והן בשל המרחק והקושי להביא למקום את גדולי ישראל הליטאיים.

לגורמים ב'דגל התורה' היה חשוב לערוך את הכינוס ב'הארנה', זאת כתגובה לכינוס המתוכנן במקום של 'הפלג הירושלמי', ביום ראשון הקרוב. "כשהציבור היה עושה השוואות בין המזרח של כינוס 'יהדות התורה' למזרח בכינוס של הפלג, זו הייתה מכה ניצחת", הסבירו שם.

לאחר מכן סוכם על מעמד המונים ברחובה של עיר בראשות כל גדולי הדור אלא שאז הביעו בחסידות גור התנגדות לקיום כינוס המונים במקום פתוח זאת בשל החשש מסכנה אפשרית וממהומות שיפרצו לאחר הכינוס.

בשלב הזה כבר דובר על עצרת ברחוב לנדא בבני ברק אלא שגם לזה הביעו גורמים ב'אגודת ישראל' התנגדות אך 'דגל התורה' התעקשו לקיים כינוס בראשות מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן.

בסופו של דבר הוחלט לקיים כינוס של 'דגל התורה' בלבד, בראשות גדולי ישראל מהזרם הליטאי, כשייתכן וחלק מהאדמו"רים יגיעו להשתתף במעמד שתוכנן מלכתחילה להיערך היום בשעות הצהריים אולם לאחר דחייה נוספת הועתק מועד הכינוס יממה לאחר מכן.

מכתבם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי (צילום: באדיבות המצלם)

כעת על פי המתוכנן מחר יתקיים הכינוס בבני ברק, בשעה 17:00, בפינת הרחובות השומר-רבי עקיבא, כאשר הבימה עליה ישבו גדולי ישראל תמוקם ברוב רוזנהיים. המארגנים טוענים כי צפויים להשתף עשרות אלפי אנשים, אמש כבר ערכה המשטרה סיור היערכות במקום.

המעמד של 'דגל התורה' יהיה תחת הכותרת ''התקבצו" המתחבר לג'ינגל הבחירות, בראשו ישתתפו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וחברי מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה'.

הבוקר אף משתמשים ב'דגל התורה' בקלף המנצח בדמות מכתב של מרןהגראי"ל שטיינמן, עליו חתם גם מרן הגר"ח, ובו קריאה לכל הציבור להשתתף בכינוס "כי בנפשנו הדבר".

ירח טוקר דובר המעמד, אומר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהיערכות מקיפה ובלתי שגרתית, מאחר והם צריכים להוציא אל הפועל כינו סכזה בתוך 48 שעות בלבד.

"בכל אולם גדול ככל שיהיה - יש הגבלה של מספר כיסאות, כאן, ברחובה של עיר, מעבר לעוצמה ולאימפאקט העצום, המציאות היא שבאירוע ברחובה של עיר יכולים להשתתף עשרות אלפים ללא כל הגבלה", מסביר טוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר