עיריית ירושלים מגבירה אכיפה נגד טרוריסטים

כחלק מהמלחמה בטרור בירושלים, המשטרה מעבירה לידי העירייה רשימות של פלסטינים ממזרח העיר המעורבים בטרור, בכדי שאגפי העירייה השונים יגבירו אכיפה נגדם (בארץ)

מהומות במזרח ירושלים (Sliman Khader/Flash90)

המלחמה בטרור: בירושלים מצאו שיטה נוספת למאבק בגל הטרור שפוקד את העיר - הגברת האכיפה של כלל הגורמים נגד פלסטינים ממזרח ירושלים המעורבים במעשי טרור.

על פי הדיווח ב"הארץ", המשטרה מעבירה לעיריית ירושלים רשימות ובהם מאות שמות של פלסטינים שנטלו חלק בפעילות טרור, או בני משפחותיהם, בכדי שאגפי העירייה השונים יבדקו אם ישנם דברים נוספים שהם חייבים, כדוגמת בניה לא חוקית, ארנונה, מים ועוד.

כל אגף בעירייה צריך לדווח מה הוא מצא על השמות ברשימה, ולפעול להגברת האכיפה כנגדם, זאת כצעד הרתעתי נוסף.

ראש העיר ניר ברקת, התבטא כמה פעמים בדבר הצורך להקשיח את היד נגד מתפרעים ממזרח העיר, אך עד כה לא נמצאה לכך הוכחה ברורה.

משפטנים שונים, המזוהים עם השמאל, טענו כי הנוהל הזה הוא בלתי חוקי ונוגד את הצדק, בשל כך שהוא גורם לאכיפה לא שיוויונית ומסיבות זרות.

בעיריית ירושלים לא הכחישו את קיומו של הנוהל ומסרו בתגובה ל"הארץ": "לא ברורה מה הטענה שמועלית כלפי העירייה. באופן כללי יצוין שמחובתה של העירייה לבצע אכיפה נגד עברייני בנייה, פולשים לשטחי ציבור, חייבי ארנונה ומים וכדומה. כל הפעילות מתבצעת אך ורק בהתאם לסמכויות החוקיות ועל פי החוק ובליווי מלא של היועץ המשפטי לעירייה, ובמקומות שנדרש בהם ליווי ביטחוני לעובדי העירייה נעשים הדברים בתיאום המשטרה.

"תושבים רבים במזרח העיר פונים לעירייה עקב היעדר אכיפה עירונית שמעודדת עבריינים להשתלט על שטחים פרטיים וציבוריים ולאמלל את חיי התושבים בשכונה ופעולות האכיפה מתקבלות בברכה גם על ידי הציבור".

ממשטרת ירושלים נמסר: "קיים שיתוף פעולה מלא ושוטף, על פי הדין בין רשויות האכיפה. במסגרת שיתוף פעולה זה מסייעת משטרת ישראל לפעילות האכיפה של עיריית ירושלים ורשויות האכיפה הנוספות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר